Kuldagen

Idag var det bra. Släkt-julkalas hos mormor och morfar. Jag åkte dit lite tidigare än det började och hjälpte mormor i köket (sen blev jag kallad piga och hjälpreda hela dagen...)
Mycket mat och fika bjöds det på, och även lite klappar. Jag spelade Racko med kusinerna (och vann!), och kollade i en av morfars alla böcker med gamla bilder av Örebro. Trivsamt.
Nu är julen slut tror jag.
Snapphanar, ja. Det var faktiskt helt okej, inte som Tre Solar men ändå... I trettionio minuter satt jag och irriterade mig på att jag inte kom på vem hon var, hon som spelade Svart-Stina. Sen kom jag på det, det var ju den där tjejen i Tjenare Kungen, hon i skivaffären. Snart börjar del två. Spännande.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jag läste i Aftonbladet att många klagade på att de inte förstod dialekten. Det fattar jag inte, jag förstod ju alltihop...

Postat av: Sofi

Och det var Snapphanar jag syftade på alltså, det skrev jag visst inte :p

2006-12-27 @ 16:40:54
Postat av: Anna

Ja, tur för mig att jag fått träna på skånska ett tag då. Annars hade det ju varit knivit...

2006-12-27 @ 19:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback