Tredje gången gillt?

Nu får det kanske vara nog... med Liseberg alltså. Var där igår igen, nu med familjen (minus Eliin) som var här i stan på blixtvisit. Vad ska man säga om julmarknaden denna gång? Allt var sig likt.

Det kändes lite som julafton när de kom och hälsade på. Jag fick en julkorg med frukt och bullar och glögg (flaskan var öppnad men ändå...). Och en hyacint! Hoppas den slår ut innan fredag då jag åker bort. Och hoppas den är vit. Jag fick till och med en liten mops...från ICA. Jättegullig!

På kvällen åt jag bläckfisk, det var spännande. Kunde inte riktigt sätta fingret på vad det påminde om (när man äter något annorlunda måste man ju alltid jämföra det med något "normalt"), men det var lite som att tugga på en väldigt gammal morot. Så där mjukt gummiaktigt.

Något jag verkligen inte saknar är min fars humor...
Jag har salladsbestick köpta på Biltema (de är helt vanliga salladsbestick, för man KAN köpa annat än bilsaker på Biltema). Igår när vi satt och åt så sa pappa typ "..och salladsbestick har du också, ujejuj". "Ja, de är från Biltema", svarade jag, varpå han säger "Då är det kanske inte är salladsbestick, det kanske är nåt man ska röra i motorolja med, höhöhö!"
Två ord. Hepp. Hepp. 

Snart ska jag hem till dem, tur att det bara är några dagar.


Kommentarer
Postat av: Olle The Fu

Shit vilken diss till farsan haha! Men är du inte orolig för att de ska läsa det?

Postat av: Anna

Jo men det är ju det han gör... hej hej pappa!

2006-12-20 @ 18:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback