Un deux trois...

Andra besöket. På Liseberg, igår med Magnus. Nu var det lite mer julstämning, men mycket mindre folk... Nästan så lite att man inte vågade gå fram och kolla på saker, utan att känna sig uttittad av försäljaren, och på grund av sin egen mesighet tvingas köpa något onödigt. En burk sill kanske. Olles festsill fanns för övrigt inte i år heller.
Vi köpte varsin julbiljett och åkte upp i Tornet. Magnus sa typ "Nä, men det är väl onödigt... Vi kommer ändå inte se något när det är mörkt". (Men det gjorde vi, för det fanns gatubelysning i stan... Han hade kanske inte lagt märke till det innan.)
Jag köpte brända mandlar med sånt där rosa runt. De är egentligen inte särskilt goda. Vet inte varför jag skulle ha dem.
Den här gången blev det belgiska våfflor, vi tänkte få en liten festival-flashback, men det var inte riktigt samma sak nu. Gott i alla fall. Och jättenyttigt!
Magnus vann på chipshjulet  också! En påse Estrella sourcream, han hoppade högt av lycka... 
På Polketten gick dansbandet precis av scenen när vi kom dit, men vi tog en foxtrott-svängom till vår egna låt  "Et un et deux, et un, deux, trois...", som vi gjorde på Wendelsberg inför balen i våras. Den håller än. 

Idag simmade jag med folk som vägrar läsa skylten "Motionssimning - Högertrafik". Jag och min mor kan nog vara de två personerna som irriterar sig mest i världen på just sådant... Men liksom... pensionärer och andra sniglar. Simmar man så långsamt kan man väl i alla fall försöka att inte lägga sig mitt i bassängen. Aarrrh! Dagens I-landsproblem...
  

Kommentarer
Postat av: åsa

sist jag var på liseberg fick jag för mig att jag ville ha en sån där hemsk lakritspolkagrishjärtformad klubba. varför? varför gör man så? den står bland kryddburkarna i köket nu och skäms.

jag vill också börja simma, men jag bävar för de där simmarodörerna. det är inte en gång bara som jag simmat upp på en långsam farbror när jag spurtat i ryggsim!

Postat av: Olle The Fu

What? ingen festsill ååååhh!! Men mina två gröna kottar har jag ju iaf som minne... Haha! Du är så bra på att förklara, man verkligen ser alltsammans framför sig. ljuvt!!

2006-12-15 @ 01:59:16
URL: http://olleblom.bilddagboken.se
Postat av: Vetlegunn

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2009-01-23 @ 14:19:31
URL: http://vetlegunn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback