Bostad, hoho?

Det känns bättre efter samtalet, men inte bra. Antar att det tar tid att vänja sig. Skönt att ha kompisar jag kan prata med.

Ikväll är det nyårsafton och jag ska hem till Liza och fira lite. Se nån film kanske, äta nåt gott. Kolla på miljöförstöring på högsta nivå. Jag säger inte att det är bra på nåt sätt, men det känns lite lite bättre att kollektivt ta del av Örebro stads fyrverkerier (eller NA:s eller vem det nu är som står för dem), än att köpa en massa egna och skjuta upp hemma i trädgården... Fast egentligen borde det ju inte finnas några alls. Äh, jag är bara en fejk-miljövän. Säger att jag bryr mig, men vad gör jag egentligen för vänliga gärningar för den?

Tog en promenad nyss. Skönt att inte bo i Garphyttan, det ser så tråkigt ut överallt. Kallt var det också, och jag såg en massa töntar i täckbyxor och mössa. Jag som är så himla cool kör barhuvat... Blir säkert förkyld också, ännu coolare.
Igår promenerade jag och mamma i Mullhyttan. Där är det desto mysigare. Ja, inte i samhället kanske, men lite utanför. Jag fick en plötslig längtan efter att bo i en liten brun stuga, med träpanel på väggarna, furumöbler med sånadär stickiga dynor i nåt sjuttiotalsmönster, öppen spis, ryamattor...
För första gången har jag nu känt att "å, man skulle haft körkort och bil..." Anledningen är att jag hittat flera annonser om just såna där stugor (eller liknande i alla fall), utanför Uppsala. Det hade faktiskt varit väldigt praktiskt att pendla till Enköping därifrån... Jag har förresten svarat på väldigt många blocket-annonser nu, och anmält intresse på olika bostadsbolags hemsidor. Jag vill få några svar snart! På onsdag ska jag ringa EHB och kolla om det verkligen ska vara så omöjligt att hitta nåt litet billigt och trevligt (eller jag kan nöja mig med nåt otrevligt om det är så) i Enköping.

Det är ingen som vill skänka mig 890 000 kronor? Då kan jag ju köpa den där fina vindsvåningen i Enköping! Ni vill väl inte att jag ska bli bostadslös?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback