Istid på gång

Jag fick ner allt jag ville i ryggsäcken, plus lite onödigt krafs, och nu har jag rest till den riktiga vintern. På tåget var jag bara pinsam två gånger. När jag försökte hjälpa en tjej att lyfta upp hennes jättetunga väska på hyllan över sätet fast hon tydligen inte ville det, men jag fattade inget, och sen när jag råkade dra en kille i håret lite...
Men vintrigt är det i alla fall här. Det är t.o.m minusgrader...  Får se hur det går att  jogga, vore ju trist att bli förkyld en gång till. Får kanske promenera i stället, jag får inte slöa till mig nu.

Så här ser planen ut: idag åker jag med farmor och julhandlar. Sen stannar jag hos henne över natten, och imorgon ska vi pynta hennes hus och gran och så. På lördag ska jag umgås med syskonen, se på hundra julfilmer och göra knäck och klä en till gran och bara vara jättejulmysiga med Kikki Danielsson-julbandet på i bakgunden. Och på söndag är det julafton tänkte jag säga, men det är det kanske inte. Det känns så. Vi har rubbat julfiranderutinen helt i år, och ska åka på mormors julkalas den 23:e. (Aahh, det går ju inte! Allt är förstört, lika bra att gå och hänga sig...) Och på juldagen, alltså julafton för normala firare, ska vi till farmor igen.
Å, vad jag är sugen på julbord! Lollo (en sambo) klagar så över hur less hon är på julbord nu, hon jobbar på restaurang. Jag fattar inte hur man kan tröttna på det, det verkar ju jättemysigt. Ett sånt extrajobb vill jag ha nästa år...

Brr, ut i kylan nu då...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror jag avundas dig lite, just nu..

2007-12-20 @ 12:55:56
Postat av: Renekjersti

I kinda like it. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback