Julstämning

Det regnar ganska mycket på västkusten. Och i Borås. Och jag gillar ju regn, så jag valde att tillbringa helgen där. Lisa improviserade jättegod mat i fredags och vi kollade på Idol såklart. På lördagen firade vi första december med lyxglögg och med att se hela Håkan Bråkan-julkalendern (den var mycket roligare än jag mindes den!), och första avsnittet av årets kalender. (Jag tvivlar på att jag kommer lyckas se alla delarna, har redan missat hälften...). Vi gick en lång-långpromenad i spöregnet också, Majken blev så kall att hon skakade :( Och så julpysslade vi lite. Jag är avundsjuk på Lisas väggar, det går att spika i dem.

Idag har jag och Magnus sett "Walk the line", Johnny Cash-filmen, väldigt bra (jag fattar inte, är det verkligen skådisarna som sjunger låtarna? De är ju så duktiga. Varför är inte Reese Wihterspoon sångerska i så fall?) Och så såg vi EM-lottningen, inte lika bra. Men jag försökte tycka att det var lite spännande när de där superseriösa fotbollsfarbröderna stod och öppnade små bollar (typ Kinder-ägg) med lappar i. Det roligaste ögonblicket var när en superseriös fotbollsfarbror höll upp sin lapp uppochner. 

Och så har jag varit på julens första Lisebergsbesök! Jag och Towe kollade på ALLT, så nu kan jag den marknaden. Den var iofs inte ett dugg olik förra årets. Men mysigt var det. Jag syndade faktiskt lite också, åt en sån där tjock festival-våffla med sylt och grädde, ååh så god... Imorgon får det bli hårdträning.

Nu har jag kommit hem och tänt första ljuset, det är så fridfullt och fint. Nu blir det tre avsnitt av gissa vad. Och kanske en kiwi.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Denna helg har det regnat oootroligt mycket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback