Klar

Nu har jag gjort mitt val. Känns lite tomt... jag är klar liksom. Jag VET vad jag ska göra de kommande två åren. Bo i Enköping och plugga till trädgårdsmästare på KY. Härligt! Nu ska jag börja kika på boende :) Nån som vet nåt om Enköping? Jag frågade mamma om hon visste nåt (typ ifall det var en väldigt frireligiös stad eller så), men det enda hon kom på var att det finns en godisfabrik. Det är ju inte så bra.

Jobbade på lekis idag, det var jättekul. OM, jag säger om, jag ska jobba med barn nån gång i framtiden så ska det vara 6-7-åringar, så mysiga och roliga. En tjej kallade mig faoritvikarie :) Imorgon ska jag vara på skolan hela dagen, kolla på luciafirande och allt. Synd bara att jag är så förkyld och trött. Orkade knappt ens simma förut... (det kunde iofs bero på att det var fullproppat med folk i poolen. Säkert mer folk än vatten! Så det blev inte så många varv.)

Nu har jag läst halva Processen. Vad är grejen med den boken egentligen? Blabla Kafka har betytt så mycket för diktandet...blablabla...symboliserar svaghet och utsatthet och underlägsenhet och ovisshet...blala underliggande betydelser. Jag är väl kanske inte tillräckligt finkulturell, men jag tycker den är tråkig. Eller i alla fall... vanlig enkel bok ;)
Gud vad jag låter som en fjortis.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhh, 6-7åringar är underbara! För det mesta :P har haft praktik i fem veckor med såna småttingar :P Helvilda ibland, o lugna & söta ibland =)
Hoppas allt är bra och att Enköping blir toppen :) Kram

Postat av: Sofi

Tjejen från teliareklamerna (det är telia va?) bor visst i Enköping (eller kommer därifrån i alla fall), henne kan du bli kompis med!

6-7-åringar är bästa åldern, innan skolan hunnit förstöra dem så mycket.

Kultur suger f.ö. Det är bara för människor som vill vara viktiga och måste hävda sig.

2007-12-13 @ 11:11:40
URL: http://sofinordin.blogspot.com
Postat av: Lisa

Problemet med processen är väl att den inte är enkel?
Varför läste du Kafka? Åh, jag önskade att jag hade tid att läsa saker istället för att bara plugga och rasta..

2007-12-13 @ 18:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback