Spel som inte funkar

Jag känner lite hatkärlek till barnens fantasispel på fritids. Spel som de hittat på och tillverkat själva, eller ännu oftare: tillverkat, innan de hittat på nåt. Alltså, det brukar börja med att nån unge sitter och ritar en massa ringar på ett papper, och så har det plötsligt blivit en spelplan. Spelet ska alltid testas på en gång och reglerna kommer lite under tiden man spelar... Så det är alltid nån som blir anklagad för fusk och man måste börja om en massa gånger, tills nån blir sur och sticker, eller nån hittar på ett sätt att vinna och få slut på eländet.
Det är ju jättefint att de är så kreativa och pysslar, men det är jobbigt att veta exakt hur det kommer sluta VARJE gång nån tillverkat ett "spel".

Ja, jag har jobbat idag. Gick upp skittidigt och tänkte testa jogga innan frukost. Det var inte så lyckat, min mage har varit rubbad hela dagen...äh, kanske berodde på nåt annat. I alla fall var det mycket jobbigare än annars, ingen energi alls i kroppen. Det ska vara bättre att gå ut och gå tidigt på morgonen, men promenader tar ju så lång tid... Nu ska jag ju inte jobba mer det här året i alla fall, så jag har väl tid...
I helgen: baka med Åsa imorgon(?...kan aldrig vara riktigt säker på den saken, men hoppas hon inte är för etyd-trött), träffa Magnus lite på söndag (världens mest upptagna kompis, nu är han visst hundvakt i Halmstad, han som är rädd för hundar!). Men söndag har han lovat :)
Kanske gå med Anna på Liseberg på måndag, då vill jag åka upp i tornet, och på tisdag är det etyd-föreställningar på Wendels. Sen på onsdag åker jag till julen i Garphyttan. Ska bli kul, jag längtar hem lite :)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Och barn fuskar ju HELA TIDEN! Och så har de aldrig något komplett spel, alltid har de slarvat bort någon del...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback