Tio små moppetomtar

Igår fikade jag med Anna på Evas Paley, drack en sweet chai-latte, med myyycket socker... Plus att Sofi följde med hem till mig och frestade mig med sin typ tiokilosgodispåse, så jag kunde inte stå emot att äta några bitar. Vi bakade pepparkakor och lussebullar, Sofi fick ta med sig det mesta hem. Det känns bäst så. Jag kan inte ha fika hemma utan att äta upp det...
Jag och Anna skulle gått en sväng på Liseberg, men det var så trist väder så vi höll oss inne. Kul att ses och prata i alla fall!
Sofi och jag letade lite efter nån Harry Potter-figur i leksaksaffärer (hittade den inte), sen köpte vi alla bakingredienser. Utom saffran såklart, så det var jag tvungen att cykla iväg och köpa på dyra Tempo. Vad jag inte tänkte på var att det regnade och jag var nypermanentad... Hoppas hoppas att jag inte förstört allt nu!
På kvällen lyssnade vi på julradio och Idol, ja, kollade lite också. Och sen blev det Sunes jul. Jag kände julen i mig :)

Idag sov vi länge och åt frukost framför några svartvita Sune-avsnitt, innan vi gick på en liten promenad. Vi såg jättemånga tomtar på mopeder, det var roligt och lite konstigt.
Sofi hittade både tian och elvan! Själv är jag fortfarande på 57, måste kolla lite bättre...
Jag gick vidare när Sofi åkt, gick och gick och gick... Okej, det var kanske inte flera mil men jag tog en massa nya vägar och gick vilse då och då. Till sist hittade jag hem i alla fall.

Nu får TV:n underhålla mig... Alla sambosarna är bortresta. Såg Uppdrag granskning-reprisen förut, om Ica-köttet. Fy vad äcklad jag blev. Och arg. Jag känner ju som de där tanterna i intervjuerna "Ica är ett hederligt företag, det kan man lite på, det är fräscha varor..." osv. Eller kände förut i alla fall. Nu vet jag inte vad jag ska tycka. Det kan mycket väl vara sådär på Coop och Willys också, men det känns så hemskt att det är så på Ica...

Kommentarer
Postat av: Eva

jag fikade oxå med en anna idag. :) haha

Postat av: Anna

Jaha, och vem är du?

2007-12-08 @ 20:43:31
URL: http://nanannan.blogg.se
Postat av: Lisa

Malins grabb, Andreas säger att de är så på willys och troligen på andra ställen med. Men de är väl inte vara kättet som man ska vara skeptisk till?

Men de sålde inte gammalt kött va? Jag har inte sett dokumentären utan lyssnat på Malin..

2007-12-09 @ 12:27:51
Postat av: Anna

De märker om utgångsdatumet på färs som inte blir såld och skriver att den är nymald... Kan hända att den egentligen inte är för gammal för att äta men det är olagligt att göra så. Och ganska snuskigt tycker jag...

2007-12-09 @ 20:56:43
URL: http://nanannan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback