Mat

...har jag gjort idag. Först var jag i simhallen, och sen på två mataffärer (orkade inte bära hem allt på en gång, så jag fick åka två vändor, och jag tänkte att man kanske verkar konstig om man handlar på samma  ställe två gånger samma dag...)
Men annars har jag mest gjort mat. Och nu är jag så himla trött på mat... Vill ut från det här oset!

Jag blev så rörd på spårvagnen idag när jag såg en tant som paxade en plats åt en gubbe. Sen hade hon sin arm om hans rygg, och pussade på honom. De var typ åttio-nittio år och kära. Sån vill jag också bli!
Och så blev jag glad på vagnen när jag satt bredvid en liten tjej som pratade en massa med mig. Om hallonglass och om att hon fyllde sex år idag och de hade haft kalas på dagis. Hon var målad som en tiger i ansiktet. Hon berättade att hon var jättejättebra på att rita och visade med fingret i luften hur man gör ett akvarium, med fiskar och hajar och grejer...  När jag gick av ropade hon hejdå högt genom vagnen, kändes som att hon blev min kompis!


Nä, nu ska jag äta min "söta citron" som jag köpte idag. Jag visste inte att det fanns såna. Jag har kanske blivit lurad? 


Kommentarer
Postat av: Imrenicoline

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback