Ööörebrooo

Å, skönt... Nu har jag gjort det jobbiga. Samtalet till Af om att jag fått jobb. Jag är knäpp, ibland hakar jag upp mig på så töntiga saker. Som t.ex. hur jag ska säga när jag ringer... Det gick bra i alla fall. Ska tydligen fortsätta med Alfakassa-ansökandet, och jag kan ha mina karensdagar under tiden jag är projektanställd för det är ju inget tillsvidarejobb. Perfekt!

Nu är jag i Garphyttan, allt och alla ser ut som vanligt. Marre har fått lite mörkare röst och Eliin har säkert färgat håret (hon är inte hemma än), men annars samma. Tågresan var mysig, jag följde hur naturen ändrades hela vägen, från ingen snö alls, till helt vitt. Och så läste jag några kapitel i Ett öga rött, hade glömt hur kul den är. Det var bara en grej som var lite irriterande på tåget... Mannen som satt framför mig satt vänd bakåt och stirrade ut genom fönstret ( kanske mådde han illa av att sitta bakochfram?), och när han somnade satt han kvar likadant och han hade såna där äckliga häng-kinder som Tommy Nilsson. Blä.
Marre mötte mig på centralen i Örebro och vi åt fett-pizza ihop. 
På eftermiddagen var jag på årsmöte med M.H.U.P.P.H (som f.ö. bytte namn till Biil, efter ett förslag av en ettåring...), vi bowlade och fikade, det var kul att träffa dem igen. Förlorade bowlingen såklart, jag har så dålig teknik. Menmen, det bjöd jag de vinstlystna systrarna Dahlström på :) 
Medans vi spelade så kom det ett gäng i rullstolar som skulle ha våra banor när vi var klara. Jag skulle precis slänga iväg klotet när helt plötsligt en av assistenterna ställde fram en sån där klot-rutschkana som ungar och handikappade har, framför mig på våran bana. Visste inte om jag skulle ta det som en pik...

Nu ska jag vara lite social med mor.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Givetvis var det jag som frågade, och jag hade skrivit ner våra namn, så den Anna han nämner är du! =D

Postat av: Jossan

Vad ska du göra på Wendelsberg för nåt förresten?

2007-02-19 @ 19:07:16
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: alexandra

Åhå, så tragisk att vi inte kan ses...
Miss u my friend!

2007-02-20 @ 08:10:48
URL: http://alexandra86.blogg.se
Postat av: Towe

hallå! såg att du hade fått nytt jobb! grattis grattis! hm, insåg att du har ju inte varit hemma hos mig än... när ska vi fixa det?

2007-02-20 @ 10:53:14
URL: http://towebengtsson.blogg.se
Postat av: åsa

jag brukar också hänga upp mig på hur jag ska säga när jag ringer såna där samtal..

2007-02-21 @ 20:09:56
URL: http://asakarin.blogg.se
Postat av: Ailoruth

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2010-05-10 @ 11:47:00
URL: http://ailoruth.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback