Tant Anna

Det var så kallt ute igår att ansiktet och hjärnan frös till is. När jag kom in hörde jag hur det knastrade inuti mig, då jag tinade upp igen... Jag tror det är lika illa idag, så i eftermiddag när vi åker till lägret ska jag nog ha mössa på mig (fastän det egentligen strider något mot mina principer...) Nej, jag äger inte ens någon, men har lånat en av Mange :)

Nu har jag sovit två nätter på den äckliga madrassen, den som luktar gammalt kiss. Man får andas genom munnen... Den är dock ganska skön, inatt sov jag nästan elva timmar. Förberedd för lägret alltså.

Igår bakade jag bullar (igen), med farmor i Mullhyttan. Jag var rätt så passiv, det där barnet som fick ställa ut formarna och pensla med ägg... det är ganska svårt att baka tillsammans. Gick till ICA och köpte semlor och Puttes favorit-kattmat, men han pallrade sig ändå inte iväg till farmor (Putte är grannkatten som brukar komma in till farmor varje dag och äta och leka lite), jag tror han tyckte det var för kallt.

Anna är en duktig flicka, hon kan både sy och sticka...
Jag har kunnat virka en gång i tiden, och när jag var hos farmor fick jag för mig att jag skulle testa igen. Efter en liten lektion så var jag fast. Virkade på bussen, hela vägen till stan... Virkade inget speciellt, men det var så rogivande att sitta där med garn och virknål, som en liten tant. Å, vad jag är tragisk!
Och det tar inte slut där... När jag kom hem visade mamma mig hur man stickar (något som jag aldrig lärt mig innan), och det var också kul... Så nu är jag fast i stick-träsket också! Någon som har ett nummer till Anonyma Handarbetare eller så?

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, kan inte du lära mig sticka?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback