Badabadabada

Jag har fått min sparränta från Swedbank! Tre och femtio, tjoho... Jag kan köpa två nötkräm, sånt har jag inte ätit sen mellanstadiet!

Simmade idag, väldigt skönt. Fast två identiska tanter (tvillingar?) simmade i bredd hela tiden, låååångsamt. Suck. Tänk om man var rik och hade en EGEN pool där man fick köra den takten man ville, och man kunde simma ryggsim utan att behöva vända sig om hela tiden för att inte köra över nån snigel. Bara jag och de jag bjöd in skulle få vara där. En vattenrutschbana skulle det finnas, eller några stycken. Snygga växter runt omkring, nåt vattenfall och en jättevarm bubbelpool. En automat med (gratis) exotiska kalla drycker och glass. En stereo som INTE spelade reklamradiokanaler, utan bara skön musik. Mysiga lampor, inga lysrör. Ungefär så.

I en vattenpöl vid Rambergsvallen badade en skata. Stod med vatten till magen, hoppade och plaskade och verkade så glad. Hans leende smittade av sig på mig.
Jag vet inte vad jag ska tycka om min livssituation just nu. Tragiskt att det är så händelselöst att en badande skata är dagens höjdpunkt? Eller skönt att jag lever så harmoniskt att jag har tid att uppskatta vardagens småsaker? Känns ju som att jag borde hitta på nåt snart... Bygga ett badhus kanske. 


Kommentarer
Postat av: Sofi

Haha, det är säkert de tvilling-tanterna som brukar ta vagnen från Vårväders på morgonen. Helt identiska, med likadana kläder, och när det inte finns plats så de kan sitta bredvid varandra blir de jättebesvikan och ser helt förstörda ut hela resan...det är väl därför de måste simma i bredd ;p

Postat av: åsa

åå. bygg en pool! jag behöver lite mer smidiga muskler på min kröpp!

2007-01-07 @ 18:15:48
URL: http://asakarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback