Fredrik-dagarna, kap 2

Det är så trevligt att ha en gäst! Vi sitter visserligen vid varsin dator och knappar, men ändå. Idag åkte vi med Älvsnabben till stan och strosade runt. Åt thai-mat, beklagade oss över vår fattigdom och kollade på DVD-boxar. Om jag var rik skulle jag köpa Bond-samlingen (ALLA filmerna i en riktig attachéväska! Kostar dock 2799 spänn...). En stor del av alla sagda meningar idag har börjat med "Om jag var rik skulle jag köpa.."
Nu har vi ätit fiskpinnar med 61% fisk.

Igår kväll hade vi det jättemysigt och kul hos Åsa. Åt över ett halvt kilo chips (tillsammans). Spelade Hamburgerspelet (som man ska känna igen från fritids, men jag har aldrig sett det innan) och Citadels (som jag tydligen är född till att förlora i varje gång. Menmen, otur i spel, tur i kärlek...) Magnus var med också, värsta bästa Hamburger-lagkamraten, men sen lönnmördade och rånade han mig i nästa spel... Och Sofi, vi ses alldeles för lite! På eftermiddagen när Fredde var på dejt, träffades vi i saluhallen och åt soppa och diskuterade säkert siamesiska tvillingar eller nåt. Hon lyckades nästan sälja lite gratis.. nej, kostnadsfria bambustrumpor även efter ordinarie arbetstid.
Vi hade kul i alla fall, jag är glad att jag har så fina vänner.

Mange missade världens grej i Nordstan idag! Frälsis hade frågequiz om hans specialkunskapsämne, VM-90... De som tävlade var säkert sämst, han hade tagit dem lätt!

Igår tittade jag i en underbaaaar bok... den heter "Allt om mops". Jag kollade på bilderna, läste lite, och blev först jättesugen på att köpa en (en mops alltså) och döpa honom till Torbjörn och gosa med honom och ge honom ett fint grönt koppel och uppfostra honom så han blir snäll och inte bits. Mata honom med godsaker och kanske lära honom säga "I love my mama" (som den gulliga mopsen på You Tube).
Men sen... sen kom jag till sidan om vilka sjukdomar och parasiter de kan få. Det finns skabb och noskvalster och till och med hjärtmask... äckligt och läskigt. Jag vet inte om jag vågar skaffa husdjur längre...

Nej, nu har jag inte sagt ett ord till min gäst på en halvtimme, otrevligt av mig.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Torbjörn får mig att tänka på Yotte och det vore lite för hårt mot det stackars djuret. Ylmerkott vore bättre, fast de har jag ju just döpt dig giraff till :/ Men Ylmerkott är ett stabild namn. Man kan alltid lita på en Ylmerkott.

2007-01-18 @ 23:45:46
Postat av: Sofi

Och vem vann Hamburgerspelet? :D

Postat av: Hamburgerwoman

Ja, nån skrytig sate var det väl... Vi tog allt dina gurkor!

2007-01-18 @ 23:48:37
Postat av: Alexandra

Åååhh.. Ja vill osså ha vovve! Meh skit i sjukdumarna, magnus blir oxå sjuk o honom vågar du ha... haha=)
O btw banan i tacos är super gott... du Måste prova... Hoppas vi ses snart min super duper snygga vän...;o) Krraaam...

2007-01-19 @ 07:57:23
URL: http://alexandra86.blogg.se
Postat av: Anna

Jag är scchhheptisk, du... till bananen. Förresten har Mange sällan inälvsmask och sånt, skönt ;)

2007-01-19 @ 10:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback