Hemmaahhh...

Hemma i Göteborg igen, glad. Allmänt nöjd med det mesta faktiskt! Det är rent av skamligt att man kan känna sig så lycklig... menmen, det måste jag också väl få göra nån gång.

Å, vad bra det blev när jag kom till Ljungskile! Några slappa och mysiga dagar med Magnus och hans snälla päron. Inget havsbad, som jag hade planerat, men det kanske bara var tur. Vi spelade gitarr, Geni, Värsta Språket och Regina Spektor. Vi åkte till Uddevalla och gick den nya strandpromenaden (som skulle kostat sju miljoner att anlägga, men som när den var klar hade kostat kommunen fyrtio miljoner...) Vi gick runt lite i vackra Ljungskile, såg på TV, läste Bamse, bråkade i nåra minuter, blev sams. Vi hade det bra helt enkelt.
Känns bra att ha umgåtts lite med Manges gamla kompisar också, fast jag var lite nervös innan... Nyårsfesten var lyckad, i alla fall fram till klockan två... Vi var ca tio pers, hemma hos Magnus. Handlade, lagade och käkade mat ihop. Sköt smällare och fyrverkerier (stackars alla smådjur...) såg dåliga  "Grevinnan och betjänten" och pratade en massa (ja okej, jag lyssnade väl mest...) Sen tyckte inte jag att det var så kul när alla utom jag var packade men som sagt, först var det kul, jag får försöka komma ihåg den biten.

Ett roligt citat att minnas:
-Nä, men det känns konstigt att ha bröd inne på sitt rum... (Mange, när vi hade handlat mat till festen och allt inte fick plats i deras kök, och jag tyckte han kunde ha brödet i samma påse som snacksen.)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Nyårsafton suger, så är det bara...Jag har aldrig haft nån lyckad nyår. Det är kanske sen jag var 5 år och fick en raket i huvudet, sen dess har förbannelsen följt mig...hmmm, skumt.

Postat av: åsa

åå, nu är vi hemma båda två! lek!

2007-01-07 @ 18:14:18
URL: http://asakarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback