Och vädret ska vi inte tala om!

Vilken bra dag det varit! Var uppe innan åtta, tvättade och joggade (tog den långa rundan... Jag börjar bli ganska habil i spåret nu!). Sen hade jag lunchpicnicmöte i Slottsskogen med Susanna och Mattias, det blev sushi för mig (andra gången på en vecka, men det är lite pinsamt att jag inte kan hålla i pinnarna snyggt). Susanna spillde dressing i hela sin väska. Jag hann gå på Myrorna en stund efteråt och prova lite coola blommiga klänningar och inte köpa en enda, och sen träffades jag och Magnus i stan. Köpte lite frukt ( och inget godis! Har inte ätit godis sen i fredags!), och slappade lite vid Näckrosdammen. Sen for jag iväg på nästa möte, med SLN-styrelsen, och avslutade jobbprojektet på riktigt. Jag städade kontoret igår, och nu är jag klar med allt! Fick dessutom en bonus jag inte räknat med...semesterersättning på nästan fyratusen! Idag kom även skatteåterbäringen... så nu är man rik :) Jag gick i Nordstan ett tag (och konstaterade att H&M:s klänningar ser ut ungefär som de på Myrorna och Emmaus) innan Sofi kom, och vi åkte till Liseberg för att se Helena Josefsson och hennes band. Lisa dök upp som en bonus också. De spelade på lilla Wärdshusscenen, så det blev väldigt nära och mysigt. Bra låtar. Jag är dålig på recesioner... Sen dansade Sofi lite dansmatta eftersom det är tradition, och vi kollade in proffsen en stund. Och så ICA Focus (vi brukar ju gå dit efter Lisebergsbesök). Lisa och jag handlade mat och lagade den hemma hos mig, och såg början på en film. Sen gick sista bussen snart så hon fick sticka. Det sista jag hörde var att hon fått skjuts av "nån Anders!"... Hoppas hon kommer hem ordentligt...
Nu väntar jag på gubben som sett Eldkvarn i Mölndal bland en massa andra gubbar (antar jag).
Mamma och pappa har åkt till Bulgarien. Det känns överflödigt, med tanke på att det varit världens varmaste dag idag. Jag har fortfarande balkongdörren öppen, och det är varmt!
Stackars lilla Marre som får vara ensam hemma... eller ja, det kanske inte är synd om honom. och han kanske inte är liten. Jag kommer inte ihåg. Blir kul att träffa honom nästa vecka :) Eliin också faktiskt. Fast hon är lite knepig... ringer och pratar om att bilen hoppar hit och dit och att man inte alltid kan svänga utan att köra in i staketet. Och att man stannar helt vid korsningar och rödljus. Jag fattar inte riktigt.
Nu går jag och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback