Pokemon?

Passar på att skriva lite nu innan jag smälter bort helt... Det är så sjukt varmt. Jag fattar det inte! Mamma och pappa är i Bulgarien... nödvändigt. Jag har för mig att det var så här varmt i Sverige förra gången de var utomlands på sommaren också. 

Jag har haft några jättebra dagar i Ljungskile, och det fortsätter jag med imorgon också... Jag älskar att ha låtsassommarlov! Vi har varit på köpcentrumet Torp och handlat lite kläder, gått svettiga promenader och badat en massa i havet (det är så pass varmt i vattnet att man kan ligga i och plaska långa stunder. Och jag är inte så rädd för maneterna längre). Jag är bara hemma och vattnar och pysslar lite medan Magnus spelar match i hettan...

Nyss blev jag så full i skratt när jag kom från spårvagnen. Det kom fram två småkillar (kanske 8 och 10 år) och frågade "Vill du köpa Pokemon för tjugo kronor styck?" och så höll den ena fram några paket med Pokemonbilder. "Nej tack, det vill jag inte.." sa jag, och de blev lite besvikna.... Men jag vet inte vad man har Pokemonbilder till. Vet nån?

En fråga till som jag funderat på ett tag: vad är prasselbyxor för byxor? Jag kommer ihåg att ordet användes när jag var mindre, men nu har jag inte hört det på länge, och jag har glömt vad själva fenomenet var...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback