GP-stressen är över

Irritationen och ilskan över Willys-grejen har lagt sig, och nu gläds jag åt den här vårdagen istället. Jag "jobbar hemifrån", blir väl inte överdrivet mycket gjort, men jag har koll på läget. Det är bra...
Igår fick jag ett trevligt samtal från Länsnykterhetsförbundet i Västra götaland. Jag har tydligen blivit tilldelad årets ungdomsstipendium eller nåt. Har ingen aning om varför, men det är ju kul ändå. Ska på deras årsmöte om några veckor och ta emot, ja, vad det nu är.
 
Begravning på lördag, så jag åker till Örebro imorgon. Blir bara kvar en natt, på söndag måste ju reklamen ut.
Den här gången ska jag packa riktigt lätt... Ska inte ens ta med mig CD-freestylen (för då tycker Marre att jag är som en gammal tant "Har du fortfarande den!?") Nej, jag ska vara pysslig och lägga in några låtar (får ju inte plats så många) på Mp3:n i stället. Okej, jag kommer få lyssna på samma musik om  och om igen på tågresorna, men men, vad gör man inte för en lätt packning...

Äntligen har jag läst ikapp alla GP som legat och stirrat ondskefullt mot mig i en vecka, och de har bara blivit fler och fler. Men nu, efter ett antal timmars bläddrande och läsande, har jag inte bara blivit mer allmänbildad, utan också blivit av med tidningarna. 
Ska fira med några Lost-avsnitt ikväll. Men först äta diska simma vattna. De stackars blommorna här dör snart av uttorkning. Inte för att jag vattnar sällan, men för att solen ligger på under dagarna.

Jag skulle vilja köpa ett par röda skor. Loafers eller ballerina eller så... Såg fina i nån Wedins-reklam.Har jag råd att unna mig det? Jag tror det, nästa helg ska jag ta två extradistrikt att dela reklam på, kan ta de pengarna. 
Det här sista stycket var det närmaste modeblogg jag kommit nån gång... Jag gillar inte modebloggar för övrigt.
Jag är så himla omodern! Jag har joggingskor. Hästsvans. Utsvängda jeans (inte jättejätte, men iaf inte stuprör). Munkjacka. Kan det bli mer fel? Det är ju inte så att jag mår dåligt av det, det är bara ett faktum. Antar att jag kommer vinna på det längre fram, att jag är sparsam nu.

Nu måste jag göra nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback