Halvsparken

Igår blev jag ganska överraskad på SDR. Negativt. Eller jag vet inte riktigt... det var kanske bra. I alla fall har de dragit ner på personal, och jag är en av dem som inte kommer få jobba lika mycket längre. Jag har ju jobbat både söndagar och måndagar förut, men från april ska jag bara ha måndagar. Men jag fattar faktiskt inte hur de gjort urvalet, har funderat på en masa olika saker.
Jag har ju jobbat där sen i juni, alltså mycket längre än många av de andra, så de går inte på "senast anställda".
Och jag har inte varit borta särskilt många gånger (och har jag varit det så har jag ju ringt innan och anmält det), så det är inte pga frånvaro.
Kan det vara att jag surfat samtidigt som jag jobbat? I så fall borde ingen få jobba kvar...
Jobbar jag inte tillräckligt snabbt? Jo, jag ligger faktiskt över snittet (ringde typ 50 godkända samtal i timmen igår, medel är 40, och f.ö. finns det en tjej som säkert bara ringer 10, för hon chattar hela tiden...)
Nä, jag kommer inte på varför jag får sluta...
Kanske för att jag beklagade mig över jobbet i gårdagens inlägg?

Jag har fått tag i åtta skolor nu, på torsdag är det första besöket. Nu ska jag sammanställa allt det material jag har. Jag är rädd att det är för lite, att lärarna inte ska få ut nåt av det, inte bli nöjda. För jag är inte helt nöjd. Kommer jag nånsin bli det?

Har pratat med mammis igen :) I maj kommer hon. Långt dit, men den som väntar på nåt gott...
Pappa och hon var i Stenåsen och eldade "skräp", alltså fina och fula gamla möbler. Hon frågade om jag ville ha en mörkbrun gammal bokhylla, och det låter ju fint. Tacktack.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Men skit i vad lärarna tycker om infon...du får ju ändå lön ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback