Kollektivtrafiken - ett nöje

Imorse såg jag Laila Freivalds dubbelgångare. För jag kan inte tänka mig att Laila åker med femman från Hisingen en torsdagsmorgon? Tänk om alla kändisar har någon som är jättelik den själv, eller att alla är lik någon kändis. Jag kanske ser ut som nån TV-stjärna i Ryssland eller så. Troligt. Undrar vems dubbelgångare jag helst skulle vilja vara...
När man åker med kollektivtrafiken kan man titta på så mycket roliga och underliga människor. Idag stod en kille, eller man eller vad man ska kalla honom, och tryckte läpparna och näsan mot en sån hålla-i-sig-stång på spårvagnen. Han hade helt tom blick, bara glodde rakt fram med ett öga på var sida om stången. Mystiskt.
Och sen var det en gubbe med tatuerade händer på Grön Express som troligtvis åkt från Kungälv och skulle av i stan. Men han bara sov och sov, och så plötsligt ryckte han till, spärrade upp ögonen och frågade "var är vi!?". Jag svarade att vi var vid Delsjömotet och han skyndade sig av bussen. Sen såg jag hur han stod och gnuggade sig i huvudet, han kände inte alls igen sig, stackarn :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback