Sköna söndag

Det är sol idag! Faktiskt både ute och inne. Trots att jag är förkyld känner jag mig uppåt, det har varit en bra helg. I fredags gick jag hem tidigt från jobbet, handlade, städade och tvättade en massa tvätt. Magnus och Sofi kom hit och vi kollade på Så ska det låta. Mest för att Sofis syster (i publiken) var med i rutan i två sekunder, annars var själva programmet ganska trist (men jag lärde mig att "Karin 21:30"-Karin och Cue är syskon, alltid något) Vi hade i alla fall kul ändå.
Lördagförmiddagen var som vanligt lika med reklamutdelningsdags. Älskligs-Mange hjälpte mig så det gick snabbt. Sen hade vi hela dagen ledig! Åkte till Frihamnen och letade efter en loppmarknad jag hört talas om (ett projekt vi tänkt genomföra länge). Det var dock jättetråkigt i Frihamnen, fanns ingen loppis ens, bara en bilmarknad (som f.ö. var stängd...)
Så vi gick över bron till Holmen istället och satt i snygga och fula gamla fåtöljer, kollade på gamla telefoner och konstiga pins. En med två nakna män vända mot varandra och så stod det "För Norge" under dem...
Vi käkade lunchbuffé på Wearhouse, och kom fram till att maten där nog är lite överskattad ändå. Man blir mätt för fort.
Gick runt lite i Nordstan, kollade på underkläder och klänningar, fick ångest över att inte ha råd, gick ut igen. 

Magnus var tvungen att gå in och kissa på en offentlig mynt-toa... Jag ställde mig på andra sidan gatan för att inte folk skulle tro att jag var med honom ;P Först stod han jättelänge utanför den och väntade, det var tydligen upptaget. Sen när han väl hade kommit in gick det inte att låsa, så dörren gled plötsligt upp när han stod där. Men han blev inte generad utan han vinkade glatt till de som gick förbi och sa hejhej... Han är speciell, min grabb. Gör lite tokiga saker ibland, och säger lite tokiga saker. Jag vet att jag ofta här i bloggen målar upp en bild av honom som lite efterbliven eller knäpp... men det är så fel. Han är en helt underbar människa! Bäst i världen <3

Igår kväll köpte jag och Sofi (nu var Mange ute på egna äventyr) ännu mer godis och chips och dip. Och läsk, okej. Det var ju ändå Andra chansen på TV. (Nu är det bara en helg kvar som man kan skylla på Melodifestivalen om man vill köpa snacks...)
Sonja och Sanna till finalen, oväntat men ok.
I väntan på den totala månförmörkelsen (som vi inte fick se för de där himla molnen som var i vägen) såg vi "Jesus camp"-dokumentären, om amerikanska hjärntvättade barn som skolas till predikanter. Det är helt sjukt hur kyrkan kan styra människor på det sättet!
Imorse åt vi frukost tillsammans med Vasaloppsåkarna, Doktor Phil och Lantmusen & Stadsmusen. Har märkt att mycket handlar om att se på TV när jag och Sofi umgås... Men det är bara kul, och man lär sig ju grejer av TV:n, imorse gick det upp för mig att Salem al Fakir är brorsa till han på Bollibompa med det krulliga håret (det är ju egentligen helt uppenbart med tanke på hur lika de är...) Och att Michael Jackson inte har blekt sin hud, utan har ett pigmentfel som heter vitilago, och han har bara... ja, tappat all sin bruna färg... Känner mig lite skeptisk där, men men, de sa det på TV:n, så då är det ju sant...

Nu ska jag fixa nån mat innan jobbet (eller ska jag kalla SDR för extrajobbet nu?...) Får se om rösten håller för fyra timmars telefonsamtal... Kanske går lite tidigare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback