Solig måndag

Bra dag! Jag tar tag i saker och fixar och bokar skolbesök. Nu börjar jag dock bli lite seg så jag ska gå ner "på byn" och hämta ut ett paket. Väldigt spännande broschyrer från IOGT... ;)

Fick min första solbränna igår, satt i Brunnsparken nån timme innan jobbet (det var för övrigt min sista SDR-söndag, om jag inte blir inringd när nån är sjuk...), jättevarmt var det. Nu börjar den här jobbiga tiden när man inte kan gå ut utan att kladda ner sig med solkräm... Men det är ju ganska skönt också, sitta ute i linne och smälta bort.

Kollade lite Lost igår också (är jag seg, Sofi?), och simmade.
Jag tror inte söndag mitt på dagen är nån bra simtid... Skitmycket barn, och deras syskon och föräldrar och kusiner och andra släktingar. Folk.
Alltså, jag vill inte bada tillsammans med folk... Särskilt inte med tonårstjejer som får för sig att jag gjort dem något ont och sen ska de ta ut sin hämnd mot mig när jag simmar. Stänka och plaska jättemycket med flit, kasta sig ut precis framför mig, psyka mig med gangsterbrudblickar. Jag hatar dem! Men skitsamma, de kanske mognar.

Fikade i matsalen med personalen idag, känns fortfarande läskigt och obekvämt... Jag skar mig i fingret ganska djupt med brödkniven, men jag kunde ju inte erkänna hur ont det gjorde, det var ju så klantigt. Satte på ett plåster och bet ihop istället. Rektor Sven satt vid samma bord. Undrar om man lättare får jobb på Liseberg om man frågar honom...? Han jobbar ju där en del. Hm...

Nu ska jag gå ut, hej.

Kommentarer
Postat av: Adam

Jag skar mig också på den kniven en gång.. man kan ju lätt tro att den är slö.. men så är inte fallet!

2007-03-26 @ 23:43:31
Postat av: åsa

åå, jag vill inte heller simma med folk! detär därför jag ska bli rik och ha en EGEN pool. då får du komma och simma hos mig.

puss!

2007-03-27 @ 12:03:34
Postat av: Sofi

Ja fy fan vad seg du är! Det var ju två hela veckor sen du undrade vem Ethan Rom är, men inte förrän nu som Claire har kommit tillbaka? Skärpning! Ett avsnitt om dagen är bra för magen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback