Mammas helg

Det var en så lång och intensiv helg att jag nästan vill ta helg nu... eller nåt. Mor kom och hälsade på, vi möttes vid tåget i fredags eftermiddag (jag hann städa klart innan!). Vi la hennes lilla röda resväska i ett av de kissluktande skåpen på nedervåningen på centralen. Man får tydligen bara använda de skåpen 24 timmar i taget, sen blir det extratillägg (det står på en display hur mycket man måste betala.) På nåt skåp stod det 1440 kr... jobbigt för den som lagt grejer i det skåpet, utan att se 24-timmarsgränsen. "Å, bara tjugo kronor, jag kan ju ha väskan här hela veckan!"...
Sen var vi igång hela tiden. Åt först på Lydia's för att få energi. Sen gick vi runt i stan, fikade i Haga (mysigt... men så himla fantastiskt är det väl inte i Haga? Varför  rekommenderar man alla turister att gå dit? Jag bara undrar...) Vi gick upp till Skansen Kronan och kollade utsikten. Mamma berättade om när hon och Kicki var sexton och åkte själva till Göteborg, och tältade på Rörö eller om det var Hönö (gratis, mot att de sjöng en sång i kyrkan sen). En trut la sig i deras mat, och de åkte den splitternya Flumeride.  Jag vill också vara femtiotalist, och tonåring på sjuttiotalet. Det fanns inga faror då verkar det som... bara enkelhet.

På kvällen handlade vi och lagade mat. Värsta goda ädelostsåsen med lövbiff och ris. Mamma, kom tillbaka och laga mat åt mig!
Kollade på lite bilder också, och somnade.

Efter långfrukosten på lördagen hade jag 100 kilo reklam att dela ut, och som tur var fick jag lite hjälp av mamma :)
Sedan åkte vi ut till Kvibergs marknad, köpte jordgubbar och två äpplen ("Bara det!?" sa han som sålde). Jag hämtade lådan med Trädgårdens ABC på Finska Pingstkyrkans loppis (den är fantastisk!), och sen åt vi indiskt till lunch. Det var Göteborgsvarv och Nato-demonstranter och grejer, så vagnarna var lite sega den dan, men till sist kom vi till Åsas kalas också. Ganska mycket folk i den lilla lägenheten, men trångt är ju mysigt. Och goda tårtor! Ivar var där, han var fin i plastpärlhalsband.
Kvällen bestod av lax, ESC, regn och godis. Lisa, Sofi och Lisas systerdotter kom och hejade på lite olika länder. Jag ska inte skriva nån recension, det gör så många andra, men jag tycker det var ganska ofattbart att resultatet blev som det blev. Både första- och andraplatsen. Konstigt.

Och igår då. Vi åkte ut till Wendelsberg, jag och mamma. Såg Magnus grupp spela ett fantastiskt Hasse&Tage-kollage. Jag kan inte hjälpa att jag känner mig stolt över att ha en så skicklig man ;) (Jag kollade faktiskt på föreställningen idag igen, så kul är den...) Jag ska försöka se så många pjäser jag hinner denna teaterfestivalvecka. Kolla på  
www.wendelsteater.se ni också, för speltider och så!

Sista tiden spenderade vi i stan, kollade på Kylie's H&M-kläder (mysko silverbaddräkt!) och fula Lindexplagg. Sen var jag tvungen att åka till SDR och mamma till Örebro.
Slut.

Jobbet gick dåligt som vanligt. Jag stressade ihjäl mig men får ändå ingen uppskattning. Men jag kan bara inte säga upp mig. Inte än. För tänk om jag ite fixar nåt annat...

Magnus kom till mig på kvällen, vi åt de sista sega ostbågarna.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Käften, Haga är bäst! Och Ukrainas bidrag var bäst! (efter Frankrike)

Postat av: Anna

Men VARFÖR är det bäst? Jag fattar det faktiskt inte!

2007-05-16 @ 08:58:39
Postat av: åsa

du, jag ska spränga SDR åt dig. om man är så jävla seg att man inte uppskattar världens bästa anna förtjänar man inget bättre öde.
åå, såna där skåp.. när jag bodde i stockholm lånade min ena kombo johan min andra kombo leifs skateboard och åkte in till stan. sen låste han in den i ett sånt där skåp när han skulle göra nåt annat och glömde bort den.
det blev lite tråkig stämning hemma några dagar senare när leif undrade var brädan var..
de sista sega ostbågarna = de allra bästa ostbågarna.

2007-05-23 @ 10:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback