Teaaater

Teaterfestivalveckan har fortsatt. Igår såg vi ?Hör du att jag andas Amelie?. Jag är väl trög men jag fattade inte varför den hette så. Väldigt bra i alla fall. Jag önskar att jag hade nån sorts talang.

 

Något som var väldigt inte bra igår var Folknykterhetens dag-firandet i Bältesspännarparken. Hade det varit sol, eller i varje fall uppehåll hade det nog funkat, men det ösregnade? Jag vet i och för sig inte vad som hände längre fram på dagen, jag lämnade fiaskot redan på förmiddagen, men jag tror inte det blev så mycket bättre. Vi skulle ha ansiktsmålning och ballonger för barnen och en jättestudsmatta från ÖB (jag och Susanna köpte och kånkade hem den i förrgår). UNF hade klätterväggen med sig? undrar om nån klättrade?

Nä, nu känns det mesta inom rörelsen ganska motigt. Jag bara förväntas vilja göra saker för att jag sitter i ds. Susanna sa till och med ?Nästa gång kommer styrelsen få hjälpa till mer, sånt här kan inte jag fixa själv??.  Bara anta att vi vill vara med på tråkiga aktiviteter. Inget kul händer direkt (och om det händer nåt ?kul? så uppskattar jag det ändå inte. Det är nog inte fel på aktiviteterna egentligen, utan på mig?) Jag ska åka på Trollebo-lägret och kongressen, och så får jag väl gå på nåt styrelsemöte, sen får jag se hur det känns. Är det bara blä så skiter jag i det. Ingen mer Junisgrupp heller. Jag har tröttnat.

 

Den här helgen hade jag tänkt skulle bli Magnus och min (lite som det brukar vara). Men jag hade glömt att han och alla andra teaterelever tar hand om de nästa-år-sökande idag. Och imorgon. Och på söndag? Jag får väl roa mig själv. Tre föreställningar idag, plus att jag varit hemma och fixat i min röra. (Det stod i det österländska Metro-horoskopet att jag skulle ?se om mitt hus?. Så jag vattnade, vek tvätt, diskade, sorterade mina trädgårdskort. Jag är 34?

Åsa vidare till söndagens slutaudition. Det vore så mysigt om hon blev skådis till hösten. Men lärare går också bra.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Jadu, gå ur rörelsen säger jag :)

Postat av: J

Tädgårdskort, vad är det!? ...Jag vill börja odla nåt! Ska ställa ut en kruka på Peters balkong! =D Kram

2007-05-18 @ 22:54:19
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: Petra

Är det ngn period som många är inne i nu? Många jag känner funderar på att kliva ur rörelsen... Konstigt det där. Men alla känner olika.

2007-05-19 @ 21:26:14
Postat av: åsa

men visst vore det mysigt?! menååååå, alla lärare går runt och vet vilka som kommit in!! i morse satt k-g och myspöste i sin kateder, t ex. igår var det björn lanefeldt som hade kollen. jag blir toooo-oookiiig! är du säker på att magnus sa att det där hemska sista provet var okej?
åå >_<

2007-05-23 @ 10:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback