Diskaren

Nu har jag jobbat mina första två timmar inom restaurangbranschen... Det gick sådär. Bra eftersom jag inte krossade nåt eller gjorde nåt pinsamt. Fast dåligt för att jag inte var tillräckligt snabb. Det var hur stressigt som helst att lära sig en massa på en gång (brickorna överst i ställningen, tippa så, ställ så, skedar där och gafflar och kvivar blandat där, den vänd åt väggen, skrapa med den, ta bort vatten, fyll på vatten, skålar i hörnen, inte blanda glas med dem osv)... Jaja, jag gjorde mitt bästa, det syntes nog på min svettpanna. Chefen sa "jag ringer dig"... Kan betyda att jag inte får nåt mer jobb där, kan betyda att hon kommer ringa och ge mig fler pass. Hoppas på det sista, för jag tror jag kan bli riktigt effektiv när jag lärt mig allt :)

Nu ska jag hem till världens bästa Åsa och dega och gnälla och äta lax. Det ska bli mysigt. Jag vill ge henne en pelargon, men det är ju inte säsong för dem nu... I vår borde hon få en hel balkonglåda!

Kommentarer
Postat av: alexandra

Vad är det för ställe du jobbar på? hoppas du får massa jobb där... kom du in på skolan?

Postat av: alexandra

Nu finns uppdatering!

2007-11-17 @ 20:07:46
URL: http://alexandra86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback