Ekorrekatt

Det var fars dag idag så jag skickade ett sms till honom. Lågt. Men han verkade nöjd.
Jag fick ett kul mms tillbaka, på Putte uppe i ett träd, jättefint :) Det var så överraskande att han överhuvudtaget kan klättra, han är ju så tjock och lat. Men man får se nya sidor hos folk och fä varje dag... Kanske fick han för sig att han var ekorre.
Lisa och Majken har nyss lämnat huset, nu är det så tyst igen. Kanske kan vara bra att vila öronen en stund. Men vi har haft det mysigt, ätit fjällyoghurt, zappat, tagit långa promenader, nästan gått vilse, träffat nakenhundar med kläder, och en massa andra, lagat mat och bakat. Sett halva Million dollar hotel (varför somnar vi alltid mitt i filmerna?) Majken åt smör direkt ur paketet, och jag blev lite arg... Men hon verkar inte vara rädd för mig ändå, det är bra. Lisa har stickat på en mössa och jag har inte broderat alls. Å, nu när det är så lite kvar borde jag bara ta och göra färdigt det. Imorgon gör jag det.

Jag är sugen på att åka på spa, men det känns som en onödig grej att önska sig i julklapp. Jag har blivit så snål att jag inte ens kan unna mig önskningar. "Nej men jag behöver ju pengar till mat och hyra istället, sånt är ju viktigare..." Men å, tänk att bli inpackad i nåt lerbad, eller bada i alger, och sitta i bastu och jacuzzi. När jag blir gammal och rik, då ska jag göra det ofta!

På svt:s sajt kan man göra ett Andra Avenyn-quiz... Så nu måste jag plugga på lite.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh! Haha, de borde jag med göra. Fast nu ska jag jobba som spion på Siba, låter inte de hett?
De där med att inte kunna unna sig önskningar handlar om min svarta ipod jag inte har va?

2007-11-12 @ 12:35:46
Postat av: Anthonymargrete

Thanks, keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback