Jag bor i en gammal unken källare. Typ.

Efter tre timmars tågresa och en bit med buss kom jag hem vid halv elva igår kväll. Jag såg verkligen fram emot att bara få slappa i mitt varma, mysiga rum. Men. Jag hade visst glömt en grej. Innan jag åkte till Örebro fick jag den smarta idén att stänga av elementet för att spara energi och så... Så nu var det kallt, iskallt. Dessutom luktade det mögel i hela rummet, och jag förstod inte var det kom ifrån. Jag var nästan rädd att sova här, tänk om jag skulle vaknat och varit död, efter att ha andats in livsfarlig luft. Men jag la mig i alla fall, med kläder och dubbla täcken, och värmeljus runt om i rummet... Jag överlevde, och idag luktar det inte lika mycket gammal källare, men jag blir så irriterad på att det är sån dålig ventilation i det här huset. Man måste väl kunna ha en dörr stängd utan att luften blir förgiftad eller tar slut?

I helgen har jag kollat på hela Sanningen om Marika-serien. Den gör mig lite förvirrad. Men jag lägger ner funderandet över den nu.
Andra avenyn är tryggare, så himla förutsägbart. Särskilt Roxanna. Jag kände på mig att hon skulle bli gravid långt innan det hände, och även att hon skulle strunta i aborten. Jag är nog synsk...
Men jag ska nog börja läsa lite mer, och se mindre TV. Jag tänkte jag skulle läsa Juloratoriet, men redan i första kapitlet fick jag lite obehagsrysningar av att den är skriven på dialekt (en del av dialogen). Jag hatar att läsa sånt som är skrivet på dialekt, särskilt värmländska... Men jag har tjuvkollat lite längre fram i boken och det verkar ordna upp sig med vanligt språk sen.. :)

Äntligen verkar förkylningen ge sig. Nu ska jag börja hänga på Valhallabadet igen :). Jag och mor simmade igår i Hagabadet (Örebros Haga, inte Göteborgs). De hade fått en ny fräsch bubbelpool som man sätter igång själv när man vill, och slipper vänta på reningen.

Åh, det är så härligt att komma tillbaka till hösten igen. Det var lite tidigt för mig med vintriga Garphyttan. Det närmsta man kommer vinter här är lite frost på gräset. Men den har visst tinat nu, så nu går jag ut.

Kommentarer
Postat av: Melvinandrine

Very nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback