Mat

Nu är vintern här. Den kom snabbt. Snön har lagt sig så fint till rätta på de sista löven på äppelträdet utanför fönstret. Det är så mysigt att vara inomhus när det snöar. Fast när jag ska gå ut sen kan den gärna försvinna.

Idag lunchade jag och mamma på Stadsträdgården i Örebro. De hade nån afrikansk buffé med mycket vegetarisk mat, väldigt gott. Jag har kommit på att jag inte längre är sugen på pizza, pommes, chips och sånt. Det ser jag som ett stort framsteg. Jag kämpar ju med sötsuget fortfarande (ååh choklad, pepparkakor, glass...) Men jag kanske kan övervinna det också så småningom. En sak i taget.

Nej, jag har nog inget kul att skriva om idag. Jag ska laga nån mat ikväll till (en bit av) familjen, men vet inte vad. Allt borde ju vara roligare än kyckligsallad (som det blir om pappa får välja)... Får kika lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback