Vänner är lika med bäst

Broderiet är klart, ram är köpt, nu ska det bara sättas ihop... Sen är jag klar med mina julklappar :) Jag har aldrig haft så få klappar att ge bort förut. Förlåt till alla er som inte kommer få nån. Jag har inga pengar. Men jag skulle gärna ge er nåt, och det är ju tanken som räknas har jag hört...

Jag har jobbat en dag på fritids, det var... intressant. Om man gillar snor. Nu är det vinter, det märks så tydligt på barn. Och så har jag märkt hur dålig jag är på konfliktlösning. Jag tycker det är jättesvårt att veta hur man ska göra när två ungar är jättearga på varandra och har olika bilder av hur bråket börjat. Svårt att inte råka ta någons parti, och vara orättvis. Nej, jag ska nog inte arbeta med barn. 
Annars har det faktiskt skett en ny grej på jobb-fronten! Jag ska provjobba på en restaurang imorgon, diska och städa och fylla på salladsbuffén. Det låter ju jättebra, jag kommer inte behöva stå i kassan eller servera.

Igår träffade jag Magnus för första gången på två månader. Det var så kul, och funkade så bra! Det är nog bra att jag tagit så mycket komma-över-tid. Inte för att jag helt och hållet kommit över det vi hade, men det känns ju mycket mycket bättre än för ett tag sen. Jag har ju förstått och accepterat att det är slut, och att det kommer vara så. Jag vågar inte säga för mycket, men jag hoppas verkligen att vi kan fortsätta vara kompisar.
Vi gick på stan och pratade en massa om saker som hänt sen sist, åt på Bombay, irrade runt på skatteverket och centralen och stadsbiblioteket och fixade med en ansökan som Magnus skulle skicka till Teaterhögskolan (så klart hade han väntat till sista dagen). Sen åkte vi till Wendelsberg och tittade på Showarnas etyder (som var ganska bra, lite blandat som vanligt) och hängde lite på Magnus rum. Det var som för länge sen, höstterminen '05, när vi inte blivit tillsammans, och hade kul som vänner. Hoppas hoppas hoppas hoppas att det kan vara så igen. Jag vill verkligen det. Och det verkar som om han vill det också :) 

Kommentarer
Postat av: alexandra

Jag hoppas för din skull...
Men glöm inte att du är värld det bästa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback