Flykt

Det är lustigt att enda sättet mina föräldrar kommer i kontakt med "nya unga artister" är via Allsång på Skansen.
Jag har åkt till Garphyttan, sitter nu i rummet bredvid TV-rummet och smyglyssnar lite ofrivilligt på Värdens Barn-galan. Maia Hirasawa (orkar inte kolla om jag stavar rätt) uppträdde nyss. Pappa funderade på vem det var, och mamma svarade "ja, men det var ju hon som var med i allsången i somras!" Och det är inte första gången heller. Ofta brukar de inte ge "nya unga artister" nån chans alls, det är mest bara skränigt och falskt. Men det konstiga är att så fort nån "ny ung artist" uppträder i Allsång på Skansen så är de plötsligt helt okej. Hur kan allt som är med i Allsång på Skansen vara bra bara för att det är just där?

Igår var det myskväll hos Åsa, många tjejer på liten yta. Vi kollade på Idol, spelade Risk i flera timmar (utan att jag ens förstod vad jag gjorde), och sen Cluedo. Jag vann inget såklart.
Senare, när några droppat av, börjades det med samma gamla tjatiga jämställdhetsochrättvisediskussioner som alltid ska fram... Det vore så coolt att komma på en massa nya ENKLA ämnen som man kunde prata om, nya saker man slapp älta i evigheter. Men det är väl det som håller folk vakna. 
Själv höll jag tyst. Cyklade hem vid fyratiden. På hela vägen hem såg jag bara två människor, varav en var skitskum... Gick mitt i gatan med en stor mössa, ögonbindel och förbunden mun också. Jag måste skaffa cykellysen. Vaknade med en växande känsla av att vilja fly lite. Så det gjorde jag.

Jag kan inte hjälpa det, (det är skämmigt att jag bryr mig om fotboll överhuvudtaget, och särskilt Ljungskile) men jag tycker det är så spännande att följa LSK nu. Kommer de upp i Allsvenskan? Det vore så kul för dem, de känns så värda det på nåt vis. Men jag är väl inte helt opartisk kanske... Nederlag idag, men snart vet vi. (Ett nervöst) iiiiiii!

Kommentarer
Postat av: Raymondfatima

I really enjoyed it. You have done a great job.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback