Helg

I fredags åkte jag till Lisa, Majken och TV:n i Borås. Vi åt chokladdoppade popcorn (kan vara världens godaste godis) och såg på Idol. Vi orkade inte ens försöka se en film att somna till, la oss direkt istället.
På lördagen väckte Majken mig som vanligt genom att hoppa och slicka på mitt ansikte. Det är faktiskt lite mysigt, man känner sig omtyckt... fast det räcker med varannan lördag eller så. 
Efter frukost jobbade Lisa i garnaffären, så jag var hundvakt en stund. Vi lekte lite med kastanjer och löv, men såg mest på TV. När vi hämtat Lisa på jobbet hände det nåt spännande på stan. En polis och en väktare kom springandes efter en kille i kanske sextonårsåldern med en flaska i handen. De tog fast honom och tryckte upp honom mot en husvägg. Runt hörnet höll två poliser fast en annan kille... Vi blev så nyfikna på allt, så vi gick lite närmre. Det hade ungefär alla andra tänkt också, så det var en stor publik som kollade när killarna trycktes in i polisbilarna och kördes iväg. Jag har inte hittat nåt på nätet om vad som hände, men det verkade allvarligare än snatteri, som jag trodde det handlade om först när han sprang med flaskan...
Å, jag är för nyfiken. Därför kommer Facebook bli min död dessutom. Det kommer ju aldrig komma en dag då det inte finns några kvar att stalka. Suck.

Olle kom och hälsade på på lördagkvällen. Vi hängde i Sofis äckligt rökindränkta lägenhet, jag hade mensvärk och var hur tråkig som helst. Men det var kul att se lite från Stenkullenspelningen och skvallra om det vanliga.
Vi kom hem ganska sent och Olle ville sova direkt. Jag hade plötsligt blivit hur pigg som helst så jag pratade med mig själv tills jag slocknade.
Igår gick vi på fikadejt med Vaktisbjörn, småfyndade lite på Kommersens loppis, men vi kom dit en halvtimme innan stängning så folk hade börjat packa ihop sina bord. Jag köpte en bok för en krona i alla fall. Sen promenerade vi till centralen och så var det hejdå för den här gången.

Och så har jag slutat tänka för mycket tror jag! Det har tagits några steg framåt, och det ska fungera.


Kommentarer
Postat av: Marre

Dom där popcorn godisarna e inte helt dumma ;D åt såna för typ en timme sen ! puss

2007-10-27 @ 23:37:52
Postat av: The Ocblog

Brilliant site. Cheers.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback