Idag är jag allmänt arg på män, men jag skriver inget om det

Jag var lite duktigare idag. Gick upp i okej tid, BÄDDADE SÄNGEN, dammsög, tvättade och fixade mat. Bra jobbat.

För ett tag sen var det nån gatufest i Örgryte, som Biskopsgårdare anordnade för att integrera svennarna här med ghettot. Eller nåt. De hade flygblad där det spyddes galla över Örgrytebor och deras "palats till hus". Jag har inte sett till de där palatsen... förrän idag! Tänkte ta en skogspromenad, men kom aldrig till skogen, för det var så kul att bara kolla på alla stora villor och trädgårdar. Gatorna har namn som Förtroligheten (i Biskop bodde jag på Köldgatan). Ett hus hade en pool på taket, och nåt sorts spa... Och vilken utsikt de har uppe på gräddhyllan! Undrar vad det kostar att bo där...
Tänk om hela Örgryte bara skulle brinna ner.

"Mitt jobb" var i ropet igår, Rävlandaskolan... Tur att jag inte fått jobb denna vecka, för jag hade ju ändå inte kunnat ta mig dit, när de dragit in bussarna pga bråkiga ungar. Sjukt.
På tal om det fick jag lön idag, mer än väntat dessutom! Så det blir Borås imorgon igen :)

 


Kommentarer
Postat av: Sofi

Kolla in min blogg, den är uppdaterad! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback