Jag delar med mig av mitt fett

Lång och bra dag idag. Jag har varit så sysselsatt att jag inte tänkt alls på allt det där jobbiga dumma jag ju inte ska tänka på. Bra. Det går nog framåt nu, jag är rätt stark ibland!

Jag simmade på morgonen, och sen träffade jag Josephine på Centralens sushiställe. Jag beställde bara mina favoriter california rolls, jag har inte sett nåt annat ställe som haft att man kan köpa bara såna. Inte för att jag är nån sushi-expert. Gott var det i alla fall. 

Efter detta begav vi oss till Röhsska, där vi drog runt i flera timmar. Det var kul att det var så mycket blandade stilar och saker från olika kulturer, men det var nästan för mycket... Sista delen, Bortre Asien, orkade vi bara snabbkolla lite på. Jag gillade delen med 1900-talsdesign, särskilt 50-60-70-talsgrejerna. Jag blev så avundsjuk på alla färgglada prylar och möbler. Vi såg en film också, och pysslade med broderi och origami. På museet! Det är kul med nyskapande :)

Så skildes våra vägar åt, och jag åkte till Nordengården och agerade lägermattant... något jag bittert ångrar. Jag hoppas för distriktets skull att det ordnar sig med ledare och verksamheten i Junis, när Johan kommer tillbaka. Fast det är nog kört redan. Nej, nu tänker jag sluta ställa upp på dåligt planerade bajs-aktiviteter där jag inte ens får ett tack för hjälpen. 


Igår impulsbesökte jag och Sofi blodcentralen i Nordstan. Gratis macka, och en trevlig blankett (jag gillar att kryssa i rutor), men jag hade för lågt hb-värde. Först visste jag inte vad det stod för. Nu vet jag; hemoglobin. Fast det säger mig fortfarande ingenting. I alla fall hade jag 124 och minimigränsen var 125. Och då gick det absolut inte, sa de till mig. MEN! Josephine berättade idag att hon allt får ge blod även om hon ligger på 124! Orättvist. Jag vill också göra nåt bra. Kan kanske donera bort lite onödiga kroppsdelar, eller fett? 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tänker nog inte ge bort mer saker än mina halsdukar och åsikter, men de är sån som jag är..

Vad är förresten california rolls?

Bra! Skit i dem om de inte ger dig någonting, du är människa så du förtjänar godhet tillbaka!

Postat av: Millsberry2007

Great site! Lots of useful information!

2010-11-30 @ 13:51:16
URL: http://www.millsberry2007.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback