Situation

Idag har jag mått jätteilla sen jag kom hem till Göteborg, vet inte varför. Har mest fördrivit tiden framför datorn, men för nån timma sen behövde jag verkligen komma ut och få lite luft. Jag tog en ny väg, gick och kikade på i alla rikis-villor och marschaller och dubbla garageuppfarter med fina bilar.
Då träffade jag en kille med en svart tax, som han sa var borttappad. Killen hade hittat den springa runt själv två timmar tidigare, först uppe i skogen, sen vid Skårsskolan och på vägen... Till sist hade han fångat in den, ringt polisen och nu gick han runt och knackade dörr. Jag blev så nyfiken att jag följde med. Vi läste numret i hundens öra, så polisen kunde kolla upp det. Men efter ett tag blev det lite krystat, fanns liksom inget att säga, och ingen anledning för mig att vara efterhängsen, så jag sa lycka till och gick in. Jag undrar om de hittade hem. Egentligen var det kanske dumt att fånga hunden, den hade kanske gått hem av sig själv... fast man kan ju aldrig veta.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej! Det var jättebraa att ta in den!
Har jag berättat om den svarta taxen jag har haft?
Han smet när min kompis var hundvakt, för han ville hem, blev överkör. Det är verkligen det värsta jag har vart med om.. Så ni var ju faktiskt lite dagens hjältar!

Postat av: Sofi

Heh, så hundtricket fungerar alltså?

2007-10-18 @ 23:51:25
URL: http://sofinordin.blogspot.com
Postat av: Jessica Alba

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2009-11-13 @ 08:31:21
URL: http://jessica-alba.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback