Axelvadd

Mamma och moster Inger kom på besök i eftermiddags. Vi åt quinoasallad och tittade på olika läppstift (mamma har visst blivit sminkåterförsäljare, haha). 

Dagens lärdom angående små blåa vårblommor: scilla är en sort, och kallas även blåstjärna. Det är de som växer liksom med huvudet ner. Sen finns det vårstjärna också, som har uppvikta blomblad (de som jag alltid sagt scilla åt), nu minns jag inte det latinska namnet men det börjar på c. Nåt nytt varje dag...

I stället för att skriva praktikrapport har jag suttit och bläddrat i Burda-tidningar från tidigt nittiotal... Förfasats över och skrattat åt hur folk gick klädda. På fullt allvar. Fruktansvärt kul :)
I morgon ska vi kolla på tyger, mormor och jag, hos en kompis till henne som har nån liten affär. Ska tydligen finnas en massa fina tyger för tio kronor metern... Det tror jag inte på men men, hoppas hitta nåt till en klänning...

Nu ropade mormor från TV:n. Undrade om jag skulle "se det här om surdegsbröd". Å, vad jag känner mig gammal. Om mormor tror att jag är intresserad av matprogram måste det betyda att jag är ännu tantigare än jag trott... Men nej, jag ska inte gå och kolla på surdeg. Nu blir det lite Andra Avenyn istället, missade det i tisdags :)  

Kommentarer
Postat av: åsa

åå, det låter så mysigt hos din mormor! när ska din fruga få träffa henne? kan inte du berätta för mig vad en azalea är?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback