Fin dag

Det har varit en jättebra dag. Varmt och vårigt och bra låtar på radion. Jag är en vampyr är visst veckans favorit på P3, perfekt. Jobbade halva tiden i försäljningshallen och plockade med penséerna, och resten med plantering. Linnea var tillbaka, det var kul. Bra att ha nån i samma ålder att prata med. Visst, Kerstin (typ 70) är ju trevlig, men snackar mest om vädret hela tiden. Imorgon kommer Asperger-tjejen, jiha...
Å, det ska bli så himla trist att sluta jobba på fredag, jag vill ha en månad till med praktik. Nu börjar jag oroa mig mer och mer för rapporten och den muntliga redovisningen också... Usch, det är de läskigaste orden som finns, MUNTLIG REDOVISNING. Det hade varit bättre om vi i klassen hade gjort mer grejer som på Wendelsberg, för att lära känna varandra. Nu vet jag knappt vad alla heter, det har varit dåligt med skapa-gemenskap-aktiviteter... Det är inte det att jag är rädd för dem i klassen, men jag känner mig lite osäker än så länge...

I helgen var jag på trädgårdsmässan i Stockholm, det har jag glömt skriva. Pappa och jag åkte upp över dagen, och tog en sväng genom Enköping. Min deklaration hade kommit, med mycket bra besked! Jag tror inte jag söker några sommarjobb i år, nu när jag får återbäring är det ungefär som att få CSN-pengar under lovet också.
Mässan var kul, jag tyckte den var gigantiskt stor (fast Linnea sa att den var liten i år...). Träffade Kristin, Louise och Elisabeth från klassen, och såg Tom också, vid Kaktussällskapets monter. Jag köpte ingenting, gick mest och tittade på blommor och fina och fula dekorationsprylar. Pappa hittade en cool bastu för endast 58 900 kronor, på rea faktiskt. Han köpte den inte.
Vi åt pizza i Enköping och köpte lite godis i Hummelsta, IGEN! Jag måste ge mig nu, med det här onyttighetsätandet. I måndags bestämde jag mig för att sluta med fika och godis.... Höll mig hela dagen, duktigt. Sen på eftermiddagen var jag med mormor på lägehetsvisning, och naturligtvis bodde mormors kompis i samma hus, och bjöd på fika... Sen igår var jag ju också duktig hela dagen fram till eftermiddagen när jag både fikade med Kristina och åt biogodis med Martin (fastän Martin inte ens åt!). Jag får börja tejpa för munnen efter klockan fyra om dagarna så att jag inte vräker i mig en massa... Idag har det gått bra, tog inga bullar på jobbet trots att det fanns på bordet i fikarummet. Men nu är den halv sex, så snart börjar jag väl synda...

Jag blev tutad på av en sur bilist idag när jag cyklade hem, det är så pinsamt och jobbigt. Även om jag inte tycker jag gjorde nåt fel (en vänstersväng utan att visa tecken, men det spelar väl ingen roll när det bara kom EN bil, långt bakom mig), så tar jag åt mig så himla hårt. Jag får lära mig släppa såna grejer på en gång.

Ska duscha nu. Frågan är om jag orkar ta en joggingrunda först? Jag gör allt för att slippa plugga, och skriva rapporten...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, precis. Hon från Wendelsberg som ine var så omtyckt (för det var nån som sa hon var bitch)

Postat av: Elin

Haha, aspergertjejen...

2008-04-16 @ 22:05:20
URL: http://eerdal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback