Jobbardag

Yes, nu funkar det äntligen. Inte för att jag har en massa saker att skriva om... Men det är irriterande när det inte funkar att logga in. Och det gör det visst inte hos mormor. Men nu är jag i Garphyttan en sväng. Planterade lite penséer åt mamma förut och satte sticklingar från några pelargoner pappa har "övervintrat" (alltså haft i garaget utan att ge nåt vatten alls. De var nästan helt döda... Får se om det kan bli nåt av dem). Martin och jag har beskurit plommon- och äppelträden också, jag hade lite användning av beskärningslektionerna faktiskt (fast jag skulle behöva fler). Ikväll ska jag på bio med pappa och se Morgan Pålsson-filmen (jaja, jag vet, det är tydligen apdålig, men det är ju gratis, och gratis är gott).

I helgen var jag och mormor kulturella... På lördagskvällen (efter en loppisdag) gick vi på gospelkonsert i Kumla kyrka, rätt så mysigt (fast ganska liten publik så det var pinsamt när man skulle vara med i sången...). Vi hann kolla på Körslaget på fyran också, så det blev mycket sång.

På söndagen var det fint väder så vi gjorde en utflykt till Herrfallsäng (naturområde), gick runt och kollade på knoppar och blåsippor, och fikade i solen. Mormors kakor är bäst.
Sen var vi på Skomuséet i Kumla, där det även var en (skittråkig) utställning om stickning under 1900-talets senare del. Alla muséer kan ju inte vara roliga...

Nästa helg blir det troligtvis en tur till Enköping med mormor OCH farmor, det ni!...

Nu måste jag duscha bort all jord jag har överallt. Men det är rätt gött att vara skitig och ha arbetskläder ändå :) Jag trivs jättebra på praktiken. Det är skönt att inte ha några läxor eller grejer att läsa igen och så, utan vara ledig på eftermiddagarna. Borde dock  börja skriva lite på rapporten. Det ska vara över fyra sidor, bara den löpande texten... Var ska jag hitta så mycket att skriva om? Jag gör ju egentligen bara två saker, planterar och toppar...

Har förresten börjat cykla till jobbet. 13 km ungefär, låter långt och jobbigt men det är plant hela vägen, och inte så mycket trafik heller. Det går rätt bra, men hur lugnt jag än försöker ta det så blir jag genomsvettig. Måste vara det att jag är så supervältränad så jag börjar svettas direkt när jag rör på mig... ;)

Jag kan läsa igen! En vanlig bok... Sen jag började plugga ha


Kommentarer
Postat av: Jakobkristina

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback