Torsdag

Jag sitter och ångrar att jag inte köpte en knallgrön soffa som jag såg på loppis igår. Men ja, jag har ju ingen plats för den nu, och jag kanske inte gillar den längre sen när jag flyttar igen... skitsamma, nu är det säkert nån annan som köpt den.

Bara fredag och nästa vecka kvar av praktikperioden. Tiden går så himla fort när man har roligt. Ibland när man har tråkigt också har jag märkt. Det är lite mysko.

Träffade Alex i förrgår efter jobbet, jag fick skjuts av Magnus, en annan Magnus. Träffade Alex vid Ica där vi handlade lite (eller ja, hon handlade) lagade mat och kladdkaka hemma hos henne (jag hjälpte inte till med nåt, dålig gäst...), och så åt vi tills vi sprack. Upplevde låg- och mellanstadiet på nytt med hjälp av gamla Absolute Dance-skivor. Sjöng med lite medans vi grillade geléhallon i köket. "Ba-da-ba-da-ba-diiii-ba-pa-pa-ra-ba"... "Dubi-dubi-dubi-dup-up-up-dubi-dubi-dubi-yeah-yeah"... "Shut up and sleep with me, come on why don't you..." Egentligen är vi för unga för att ha minnen till låtarna, men jag vet att vi lyssnade på de här låtarna på fritids, när det var danstävling på den gråa mattan i klassrummet...
Vi hann med lite skvaller också såklart :)

Idag har jag sorterat bort döda pelargoner, tömt ut jord i korgar och planterat rosenskära, tomat och dahlia. Jag gillar dem mer och mer, de jag jobbar med. Kommer bli lite trist att åka till Enköping igen och sätta sig i klassrummet. För det är en sån mysig stämning på praktiken. Litet (eller ja, ganska stort) familjeföretag med flera generationer. Lagomt. Jag trivs i växthusen och i butiken och i det svinkalla fikarummet. Trevliga människor, lätta att prata med. T.o.m. Kjells torra skämt och ordvitsar känns roliga (fastän de ibland är så dåliga att inte ens pappa skulle kunnat hitta på dem...)
Det känns bra helt enkelt, jag skulle lätt kunna tänka mig ett sånt här jobb i framtiden. Idag frågade jag om jag kommer bli godkänd av handledaren, och han sa att det var självklart, att jag jobbar så bra! Det är ju kul att höra :)

Jag hade en nära-fågel-upplevelse på hemvägen. Nån sorts rovfågel var det, kanske vråk eller falk (?), som flög jättenära mig där jag cyklade. Coolt :)

Och så har jag världens bästa mormor. Hur kan jag klaga på att hon är lite tjatig då och då, när hon är BÄST nästan hela tiden?! Jag är väldigt bortskämd nu när jag bor hos henne. Får lagad mat varje dag, hon fixar iordning matlådor och grejar... Jag är nog lite otacksam.


Kommentarer
Postat av: Alex

Du va en underbar gäst o det va super mysigt enligt mig!!!

Postat av: Dreamteamparty

I am really impressed!!

2009-04-22 @ 09:15:28
URL: http://www.dreamteamparty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback