Trasig tumme

Vad kul det är att få kommentarer! Svårt att veta var man ska svara bara... I sitt eget inlägg? I era bloggar? Jag tar det här istället...
Elin, vi får ta och jämföra våra Hulk-muskler nästa helg hos Jos, för du skulle dit va? Kul att träffa dig igen i så fall!
Sofi, vet du hur många seven-eleven-brownies mina få-tillbaka-pengar räcker till? TUSEN stycken! Femhundra var alltså, det satsar vi på i sommar tycker jag...
Åsa, du ska få en azalea på födelsedan, med skötselråd och hela skiten :) (Fast de är ganska fula som krukväxter... I Botaniska finns Azaleadalen,tror jag den kallas, dit får du gå, du har ju jättenära dit nu!)
Lisa, jag tror jag kommer till Stockholm på tisdag. Det står "eget arbete" på schemat, och om det inte är grupparbete ser jag det som "ledigt" ;) Vi borde gå till nån affär som har en massa rosa grejer... Hoppas vi ses!

Igår hade jag ledigt (känns som att jag är ledig ganska ofta nu). Jag hade planerat skitbra att jag först skulle göra en lasagne och en gratäng, och sen gå en sväng på stan och till gymmet och simningen. Men nähe. Jag hann strimla några potatisar, men kniven var visst lite för vass och hal, vilket resulterade i att en bit av ena tummen fläktes upp. Jag fick improvisera nåt slags bandage, och sen var jag ju helt handikappad hela dagen. Allt hackande och skärande tog mycket längre tid än jag tänkt. Dessutom kom jag på att jag bara hade en gratängform, så jag kunde inte göra båda rätterna samtidigt.... Jaja, efter några timmar fick jag äntligen gå ut i solen. Åkte till stan och köpte de billigaste gympaskorna jag hittade på Intersport (som inte var så himla billigt i alla fall, men jag var tvungen, man får inte ha uteskor på gymmet.) Bandaget läckte lite, så det kom blod på skosnörena.
Sen tränade jag på gymmet en stund, men vågade inte simma med den trasiga tummen. Sprang i skogen i stället, men det var jättejobbigt, så jag var tvungen att gå halva vägen. Såg en konstig tjej med barnvagn. Typ arton kanske, med fett hår och lite knasiga kläder. Munkjacka, ful mönstrad långkjol och snowjoggers. Jag tänkte på Doktor Kosmos "Högstadiepersonerna"...
Eftermiddagen var i alla fall trevlig. Satt i sommarklänning på den soliga balkongen och läste ut Hey Princess, som jag lagt på hyllan ganska länge.

Färg och form idag med. I alla fall form. Vi har tecknat en paraplyaralia på stam, och snart ska vi ut och teckna hus. Man får visst inte säga "rita", och det inte finns en linjal med i processen... Jobbigt, jag har alltid sagt rita om allt som inte är måla. Men nej, är det på frihand heter det TECKNA. Suck.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Whaaat, hur lyckas du få tillbaka så mycket?? :O Jag som blev glad när jag såg att jag skulle få tillbaka så det räcker till....285 brownies ;P (förresten tycker jag man svarar i sina egna kommentarer...så andra nyfikna som läser också kan se svaret...och inte behöver klicka sig in i någon annans blogg och leta upp vilken blogginlägg personen kan tänkas ha svarat i ;P)

Postat av: Elin

Haha, ja, det får vi göra! För japp, jag ska till jos :) Kulkul att få träffa dig igen!!

2008-04-24 @ 22:16:54
URL: http://eerdal.blogg.se
Postat av: Elin

Haha, ja, det får vi göra! För japp, jag ska till jos :) Kulkul att få träffa dig igen!!

2008-04-24 @ 22:17:03
URL: http://eerdal.blogg.se
Postat av: Elin igen

oj....blev två inlägg.... hmmm, du får väl ta bort ett av dom :P

2008-04-24 @ 22:17:47
URL: http://eerdal.blogg.se
Postat av: Lisa

Ja, absolut ska vi ses. Annars kan du väl bli oerhört "sjuk" eller så?
Jag förstår ingenting, vad kostar brownies på seven eleven? Hur många kan jag köpa?

2008-04-24 @ 23:43:23
Postat av: Patrickandrea

Lots of great info, keep up the good work!

2009-09-09 @ 08:16:11
URL: http://patrickandrea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback