Skolstart med mera

Nu har skolan kommit igång igen. Vi började riktigt soft med en sommarblomsvandring genom staden. Kul att se klassen igen också. Efter typ två minuter kändes allt precis som vanligt. Erik har slutat, det är lite trist, men vi har fått en till Kristina istället.
Egentligen borde jag vara så ambitiös som Kristin nu och börja plugga plugga plugga (vi har fått en ny lista med 120 växter att lära in), men det är jag ju inte. Istället sitter jag här.

Förra helgen var jätterolig. Åkte ner till Göteborg och träffade Sofia, Åsa, Sofi, Anna, Josephine med flera. Hängde med fina Per hela Way out West, såg en massa bra konserter (NIck Cave, Iron & Wine, Buraka som sistema, Neil Young). Och Fleet Foxes! Dessa underbara män... Jag måste få tag i deras skiva!
Bodde hos Sofi och i Åsas kök och fick alldeles för lite sömn, men jag vilade upp mig när jag kom hem igen.

Och så har klassen varit på studiebesök i Uppsala, på SLU och i Botan, skitbra att få se alla växterna på riktigt och inte bara i böcker. Dessutom åkte vi till Nykvarn och utvärderade hur det gått med planteringsprojekten från i våras. Det såg riktigt fint ut, det mesta i alla fall.

Nä, nu ska jag kanske göra nåt nyttigt.


Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, va tidigt ni börjar! Jag som tycker att jag börjar tidigt, o jag har flera dagar kvar... :) (börjar på måndag)

Postat av: Lisa

Åhå, jaha. Jag trodde du började nästa vecka, inte alltså?



Eller ska du till Göteborg igen? Hum, haha

2008-08-16 @ 10:58:38
URL: http://hanky.se/fantastisk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback