Livet är ett guld

Hundra år har gått sen jag uppdaterade här. Och hundra saker har hänt ungefär. För det första ska jag och Kristin skiljas och flytta till varsin ny lägenhet. När jag fick veta att hon fått en ny lya direkt blev jag superdeppig och kände att jag aaaldrig skulle fixa detta. Men så vips slips så fick jag kontakt med en gubbe som ville hyra ut en etta till mig! 27 kvadrat, mitt i Enköping (kanske tar en halv minut att skutta till torget, eller biblioteket, eller världens mysigaste fik). Så dit bär det av om några veckor. Lägenheten är möblerad, så jag får se hur jag ska lösa förvaringen av alla mina saker, men jag har eventuellt ett förråd på gång... Ska iaf bli så himla kul, jag är jättenöjd. Om jag får bostadsbidraget jag ansökt om alltså. I annat fall blir jag jättenöjd och jättefattig.

Skolan rullar på. Vi har sommarblommor och perenner blandat så man blir helt förvirrad. Plus lignoser, några inlämningsuppgifter kvar, och ett par prov. Karin och jag gick på trädpromenad idag och övade lite, så nu har jag bättre koll inför tentan på fredag. Fullt upp i alla fall.

Och så har jag ju hängt en del med fina Per :) Jag hälsade på i Uppsala en dag och fick en liten stadsvandring. Och nu i helgen kom han till Enköping. Vi gick på torg-loppis och gjorde en Bresse-utflykt med matsäck och kollade på knasiga fåglar. Jag var den enda på hela stranden som badade, för man ångrar ju aldrig ett bad...
På söndagen åkte vi till Stockholm och träffade två av hans kompisar, från Luleå. Vi käkade lite middag ihop i stan, och sen tog vi oss ut till Frihamnen där vi skulle vara med som publik i en TV-inspelning av Singing Bee... Haha, det känns så "inte jag" att göra en sån sak. Men det var kul och intressant att se hur det funkar bakom kamerorna och allt fusk och så... Snart ska vi vara publik i "Power of 10" också, haha. Jag ska bli "hon den där som är med i publiken överallt" med hela svenska folket tänkte jag.
Efteråt följde jag med till Uppsala och sov där, och igår gick vi på stan och handlade jackor och åt thaibuffé. En himla fin helg helt enkelt, hoppas vi hinner ses snart igen :)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Haha, du kommer bli som den här snubben: http://www.youtube.com/watch?v=KJ7Xf7rEX6w

2008-08-27 @ 08:51:35
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, absolut :)

2008-08-27 @ 15:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback