Kultüren

Så är det då lördag. Jag skaaa börja plugga lite. Snart. Måste bara... en massa annat först. Jag är som Alfons, men jag har ingen pappa som tjatar, så det kommer ta ännu längre tid för mig i början. Men om jag inte minns fel så blir det en himla fart på Alfons sen när han har lite press på sig, och sån är ju jag också.

Jag och Karin hade en supertrevlig kväll i Stockholm igår. På Pride House, Kulturhuset, spelade både Hellsongs och Detektivbyrån, jättebra såklart (särskilt Detektivbyrån, gulliga är de också med popluggarna och värmländskan). Vi åt goda sallader på Kulturhustaket och diskuterade om en mystisk man och sen gick vi på musikalen "Hedwig and the angry inch", där Tobias var med och dansade. Den var väldigt bra. Överraskande, rolig och känsloladdad och.. "prideig"? Publiken var himla taggad också, så det bjöds på ett jättebra extranummer fast de hade tänkt skippa det egentligen.
Efteråt hann vi säga hejochhurmårdu till Tobbe också, det var kul, måste vara nåt år sen vi sågs sist. Men han hade bråttom iväg på möte om Prideparaden de skulle gå med i idag. Så Karin och jag spatserade runt lite och kollade på blommor och Stadshuset (vars klocka var borta, eller?) och andra hus. Sen har jag fått lära mig hur jag ska åka med pendeln till Södertälje imorgon. Verkar inte så himla svårt egentligen, men vi får se om jag klarar av det. Jag brukar ju klanta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback