Betong

Å, vad irriterande. Jag hade skrivit en lång harang om halgen och första advent och skit. Men så försvann allt. Man skulle vara lite mer datanörd och teknisk och kunna trolla fram allt igen. Men nej.
Snabbresumé: julmarknader, fyrverkerier till Abba-musik, adventsfika med glögg och fioliolej på en nation, Madagaskar två mm. Helt klart värd helg.

Vi var på studiebesök med klassen igår, på två betongfabriker, jiiha. Inte så jättekul att kolla på tusen ton marksten på rullband, men det fanns mycket män i blåkläder och vi fick fika och gratispennor.
Sen åkte jag till Per, kollade på julkalendern och gamla Anders och Måns-avsnitt, och lagade soppa (som jag överkryddade såklart).

Nu har vi nyss haft anläggningsteknikprov, och jag klarade mig galant. Skönt. Nu är det typ jullov, bara lite kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback