Jullov!

Det här var det som var mest kul på bussen:
(Tant ringer till nån från mobil) "Å, vad roligt det är att ringa till dig! Thiiiiis is a magic namböör, SAMTIDIGT som signalerna går fram! Man blir så glad! Hur har du spelat in det där egentligen?"

Nu är det jullov, och jag har bestämt mig för att göra roliga och slappa grejer mest hela tiden. Jag ska börja med att vända lite på dygnet. Okej, väldigt lite. Typ lägga mig elva istället för tio...
Julavslutningen var först seg. Det var total utvärdering av året som gått. Gruppen jag var i fick diskutera vad det finns för hot mot utbildningen och oss. Och så lyssnade grupperna på varandra i hundra år, innan det äntligen blev julfika och bildvisning.

Ett helt år har gått. Känns ganska läskigt, om bara ett till så ska jag vara färdig trädgårdsmästare. Visst har jag lärt mig massa under året, men SÅ mycket? Vi får se hur det går...

Jag följde med Louise hem till Östervåla häromdagen. Det var som att åka till en helt annan värld, supervinter! Alla träden var nedtyngda av snö, och det såg ut som på gamla julkort överallt.
Vi lekte med hunden och alla katter, och djuren fortsatte även när jag skulle sova, vilket blev väldigt svårt. Dessutom skulle Louises sambo upp vid halv sex på morgonen, och då blev det ett himla liv.
Men förutom sömnsvårigheter var det jättetrevligt! Jag kryddade grönsakssoppan hundra gånger för mycket som Louises mage tål, men det gjorde inget för vi åt massa pannkaka också. Och så var vi på landet och kollade in stället Louise äger, där hon ska bygga och bo i framtiden.

Hann träffa världens bästa Per igår också. Vi gick på loppis, käkade och fnittrade en massa. Per är bäst ingen protest. <3

Nu känner jag för att baka pepparkakor som jag kan äta när jag kollar på luciamorgon imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback