Äntligen i skolbänken! (Hur många dagar kommer gå innan klagandet börjar?)

Nu har jag äntligen börjat skolan. Jag var inte alls nervös imorse, bara glad och ivrig och förväntansfull. Vi hade bestämt att vi skulle cykla, men så var vi klara för tidigt och bara gick runt i lägenheten och väntade, så vi tog en promenad istället. Gick skolvägen på riktigt för första gången. Nu ska man dit nästan varenda vardag och ibland på helgen i två år. Jag har planer för två år framåt...coolt. (Om jag inte får nån knäpp och hoppar av och flyttar härifrån igen alltså.)

Skolan ja. Det verkar skitbra det mesta, jag har inte direkt fått några dåliga vibbar under första dagen. Visst, det verkar hårt och krångligt och väldigt teoretiskt ibland, men jag ser fram emot det.
Först var det info info info och genomgångar av scheman. Vi pratade csn och larmkort och parkeringskort och lunchrum och en massa annat. Vi fick inloggningsuppgifter till datorerna och First Class (som vi tydligen ska använda oss av, ungefär lika trist som sobernetforumet.)
Träd F heter min klass (vi är sjätte kullen). Några av dem som går i femte årgången, Träd E, kom in och berättade om vad de tyckte om utbildningen, svarade på lite frågor, och bjöd oss till en liten fikastund på fredag förmiddag. De tidigare åren har gemenskapen mellan klasserna varit dålig, och det vill de ändra på nu. Det låter bra. Fast... jag ska ju till Örebro då. Hm, får se hur jag gör.
En tjej i E sålde sin "Botany for gardeners" till mig för hundra kronor, det sparade jag sjuttio på. Jag måste hämta mitt engelskalexikon i Garphyttan... kommer aldrig klara boken annars.

En liten gruppuppgift fick vi också, så några i klassen har jag i alla fall pratat med. Den verkar helt okej, min klass alltså. Svårt att få en uppfattning om alla efter en dag, men de flesta verkar vettiga. Det är över tjugo tjejer och fem killar (i alla fall fler än på infodagen, då var de tre stycken...)
När vi slutat gick jag på stan med en jag tror heter Sara. Vi spanade in vilka trädgårdsböcker som skulle komma på rean imorgon. Hittade Nordisk flora för 159 kronor på Åhléns (kostar egentligen 500:- minst), så dit får jag skynda imorgon på lunchen. Vi ska ha våra första riktiga botaniklektioner, och då ska man "ha med sig sin flora". Och det har jag ju ingen. Än.
På hemvägen slank jag in på Brödet och fiskarna, en second hand som inte var så himla kul, men de hade lite billiga blomböcker, jag köpte tre. Bäst att samla på sig.
Nu ska jag läsa lite i all ny lektyr. Sen behöver jag min skönhetssömn, imorgon är det porträttfotografering...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du är så duktig!!!

Postat av: Elin

haha, träd F och träd E, gulligt =) är Enköping fint?!? Har aldrig varit där =)

2008-02-27 @ 17:22:39
URL: http://eerdal.blogg.se
Postat av: åsa

åå, jag tycker också att klassnamnet var jättegulligt! ååååå, jag vill komma och hälsa på SNART! puss!

2008-02-29 @ 15:33:53
URL: http://asakarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback