Feta/söta/smala dagar

Igår firade jag fettis-dagen med Åsa och en massa semlor, plus glass med nougatsås. Vi funderade på om man kan fira söttis-dagen nån gång också. Då får man äta hur mycket sött man vill. Socker direkt urpåsen om man har lust.
Vi kollade på TV i hundra timmar också, Buffy, Extreme home make over, och Gynning. Och så tog jag hand om Åsa när hon blev sjuk. Jag borde bli hemhjälp egentligen, för jag gillar att diska och städa åt andra och pyssla om. Får höra med Sofi om hon fortfarande vill ha den där slaven. Hon kan betala i husgeråd (av Åsa fick jag faktiskt en finfin brödrost igår!) Fast ja, det finns ju tydligen gratis slavar på nätet, så varför skulle hon anställa mig?... 
 
Idag är det smalonsdagen. Jag har lagat en jättegod vegansk lasagne. Den blev godkänd av Lollo till och med :) Det märks att jag inte lagar avancerad mat så ofta, för jag blir så himla skrytig  när jag väl gjort nåt lyckat...

Nu tänkte jag åka upp på stan och leta badkläder. Märkte igår att både bikinibyxorna och överdelen har blivit helt sladdriga och genomskinliga på flera ställen, slitna av klorvattnet. Det är ju inte så kul. Så nu måste jag köpa nytt. Å, det går åt så himla mycket pengar hela tiden...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Badkläder är aldrig gjorda för att klara en hel säsong, de finns tydligen inte material för det. Har jag hört i skolan.

Postat av: Anna

Nej, de är skitdåliga, de "vanliga" badkläderna... men det finns ju lite bättre simbaddräkter som är klorresistenta (dock väldigt fula)...

2008-02-06 @ 20:54:46
URL: http://nanannan.blogg.se
Postat av: Elin

haha, du kan få bli min slav ;)
det där med maten känner jag igen, precis sån är jag också! =)

2008-02-07 @ 23:55:21
URL: http://eerdal.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback