Fredagkväll utan TV är lika med bäst

Jag märkte att kylen varit inställd på maxkyla... Mina morötter hade snö på sig och var stenhårda. Så jag köpte godis i stället på Sveriges största godisaffär (som oturligt nog ligger på fem minuters gångväg hemifrån). Tänkte bara köpa yttepyttelite, tog bara sånt som jag verkligen gillar och var sugen på... men det blev ändå tre hekto. Fatta vad tjock jag kommer bli under de här åren.

Nu har min sambo Kristin flyttat in. Hon har fixat iordning sitt akvarium, och imorgon blir det loppisrunda i Västerås. Jag ringde Olle för lite tips och sökte på nätet. Verkar finnas hur många ställen som helst! Hoppas vi kan hitta en fynd-soffa.

Faktiskt har jag ju fyndat en hel del redan idag. Oj vad jag gjort av med pengar, men ojOJ vad mycket grejer jag fått för dem... Tre klänningar, ett par tights, två lampor, glödlampor, godis, mat, en bokhylla, en annan hylla, diskställ, mer diskprylar, besticklåda... hur mycket som helst. Vissa lägger över tusen spänn på ett par skor. Känns mycket lönsammare på nåt vis att dela upp som jag gör :) Fast det är ju samma pengar iofs.

Vi har ingen TV. Inte på hela helgen. Eller ja, TV har vi, men ingen bild. Jag kommer missa Melodifestivalen. Men det gör inte så mycket... tror jag. Ganska skönt. Men den går nog på radion, om jag ångrar mig...

Kommentarer
Postat av: Sofi

Finns det inget hak i Enköping då som visar melodifestivalen? Man får ju inte missa det! Fast jag ska inte säga nåt, jag kommer ju missa nästa vecka OCH finalen, buhu...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback