Jag har rast

Förvirringen är total. Jag har aldrig känns mig så grön och okunnig som nu. Men jag ska kämpa på...
Vi har börjat med botanikkursen idag. Rivstartat, minst sagt. Jag undrar om det är med vilje som de försöker skrämma bort oss som inte har så mycket erfarenhet och förkunskaper.
Just nu är det paus i lektionen om Linnés system för namngivning av växter. Familjenamn, släktnamn, artnamn går ju an, men sen är det underarter och varieteter och former osv... Jag blir alldeles snurrig. Och ändå är det den här delen av kursen som är den mest logiska skulle jag tro.

Jag gissar att jag är otränad för så mycket info på en gång, min hjärna har arbetat så lågintensivt de senaste åren. Har glömt hur jobbigt det kan vara att lyssna och ta in, och anteckna och MINNAS. Jag är redan utmattad. Klent av mig.

Mamma har pratat med handelsträdgårds-Lisbeth nu. Hon kunde inte ge nåt klart besked om jag kan komma dit och ha min LIA, men det verkar ganska positivt. Tror jag. Om det nu går, så kanske jag ska bo hos mormor under tiden (om det är okej för henne alltså), för pappa vill inte ha mig i huset hemma. Känns trist att bara bli utanför sådär. Jag menar, även om vi har våra dispyter och tjafsar om saker, och även om han inte gillar mig, så hör jag till familjen, och jag vill känna mig välkommen där. Men det gör jag inte.

Jaja, nu ska jag tillbaka till klassrummet och ta reda på om mattlummer är en fanerogam eller kryptogam...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Men gumman!!! Klart du alltid är välkommen till din familj o till ditt hem!!
Du är alltid välkommen till mig... =)

Postat av: åsa

fan. det är jävligt trist när det är sådär. när man inte känner sig hemma i sitt gamla föräldrahem. i know the feeling. tur att det finns en fin mormor! och när du hittar praktikplats i göteborg kan du ju få sova i en hängmatta om du vill.. hemma hos oss finns det alltid plats för vår ÄLSKLINGSANNIS! pusspuss!

2008-02-29 @ 15:44:40
URL: http://asakarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback