Jag ska börja bidra lite mer till att världen blir sämre

Allt i bloggen handlar just nu om mitt nya hem. Det är ju kul för mig, men kanske lite tjatigt att läsa om... Men vänta nån vecka så kommer det bli en massa kul trädgårdsbabbel i stället.

Klockan är bara elva en söndag och jag har redan hunnit möblera om flera gånger (jag kanske har bestämt mig, men det är inte säkert), och fixa ordning i badrumsskåpet (det var inte så praktiskt att ha allt huller om buller i tre skokartonger på golvet). Jag ska börja gå upp tidigt jämnt, jag behöver ju inte sova mer än sju timmar. Och tänk vad många timmar jag har tillgodo nu när jag det senaste halvåret sovit jättelänge om morgnarna (heter det så, eller mornarna?)

Tänkte handla och laga mat att frysa in idag. Därför satte jag mig och skulle leta recept nu. Men så fastnade jag i paint. Började göra en ritning över mitt rum. Det blev dock bara blaj, så jag tänker inte visa nåt. Paint är ganska svårt egentligen. Jag skulle vilja vara lika bra på det som Lisa. Hon får alltid till alla detaljer så bra. 

Men jaja, mat var det. Jag har förresten insett att mitt köpa-bara-ekologisk-och-rättvis-mat-tänk får vänta tills jag är trädgårdsmästare med fast jobb och stor lön. Jag kommer bli ruinerad om jag fortsätter så här. Förlåt gud och alla barn i Afrika och ni med slavlöner och hela jorden som värms upp och isbjörnarna som drunknar. Men jag tänker börja handla på Lidl och Willys igen. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: Christerann

Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback