Loppisfynd

Ni behöver inte gå och oroa er längre. Jag får se Melodifestivalen hemma hos Jos och Peter. Fast nu känns det roligast att få träffa Josefine igen, så TV:n hade inte spelat nån roll egentligen.. kanske :)

Idag har vi haft loppisrunda i Hälla i Västerås. Hittade en soffgrupp för 350 spänn, ful men jätteskön. Kom gärna hit och provsitt! (fast vänta tills vi inrett lite mer...) Köpte lite lampor också och saker till köket, t.ex en fullt fungerande (och snyggt orange!) elvisp för 20 kronor, och jättefint orange/gult självhäftande hyllpapper. Kristin undrade om jag verkligen var född samma decennium som henne...
Kristin och jag har konstaterat att vi har heeelt olika stil och smak. Inget jag tycker om gillade hon, och tvärtom. Det blir jättesvårt att inreda de gemensamma ytorna. Eller ja, det går ju, men fult blir det... Jag vill ha gult, orange, rött, gärna mycket plast och stora blommor och retroprylar. Kristin vill ha stilrent och guld och kristaller och lite antikt . Det funkar inte ihop riktigt. Så vi får väl lära oss kompromissa... eller slåss hårdast.

Å, jag hoppas på en praktikplats på en blomstermarknad i Örebro. Mamma känner ägarna och ska åka dit och fråga om de kan tänka sig en praktikant framåt påsk. Hoppas hoppas, det skulle vara så kul! Min mamma is the best på att hjälpa mig med saker. Pappa också. Men jag glömmer bort att vara tacksam. Får träna lite på det där.

Det känns mer och mer som ett hem här i lägenheten. Jag kommer trivas som en lax.

Kommentarer
Postat av: åsa

himla fint att höra! kan fatta att du känner dig mer hemma också. i en lägenhet, inte ett litet rum i ett hus som en kille med skittråkig smak inrett.. undrar fortfarande vad det betydde det där latinjoxet på soffkuddarna :D

Postat av: Marcusrebekka

Great site!!!

2010-02-02 @ 11:09:44
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com
Postat av: Karl Saxell

Ful gör ingenting

så länge den är skön.

Du kan alltid klä om ?

2010-02-02 @ 11:25:13
URL: http://karlsaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback